- Uit mijn hart gegrepen en een wijze les voor veel muzikanten: Bands: Don't contact me, unless... Vooral die pay-off snijdt hout: 'Don’t use a shotgun approach, be a sniper.' De 7 tips op een rij:
- Find the right person.
- Send them a personal note.
- Keep it super short and to the point.
- Tell them who you are BRIEFLY, and why you chose to contact them.
- Tell them what you want.
- Provide links to only the most relevant information they need to fulfill your request.
- Then make it painless to do what you need.
- On a more positive tip, superhandige tips voor muzikanten (via Ivo): How to get blogged, en waarom dat slim/belangrijk is.
- En How to become an ebook superstar (via Onno). Zoveel waarheden in één artikel, plus een superhandige Top 10, ook toepasbaar voor muzikanten: 'Some people survive off Twitter or a blog, but you need an online presence', 'Self-publishers who take the most professional approach to production – getting external help (editors, proofreaders and, especially, cover designers) – make on average 34% more from their books' en 'If there is a 'secret', it's only that being a self-publisher today means you are an online markeer'. Exact! Dat alles zorgt mede voor een boekenvak in crisis. Een analyse: Minder regels en overleg, meer ondernemingszin. Maar creëert ook kansen, zoals schrijver Sidney die grijpt met de pracht-app voor zijn debuutroman.
- En waar kwam ik onderstaande 'groei'cijfers eerder tegen...? Blijf vooral stug volhouden dat de boekenwereld niet op de muziekindustrie lijkt, beste uitgevers en boekhandel!
- Ik zal die boekenvakkers 'ns helpen! Besteld en daar verheug ik me enorm op voor de vakantie: Making Rumours, tip van Bob.
- Opmerkelijk nieuws: Clear Channel, Big Machine strike deal to pay sound-recording performance royalties to label and artists. Dit is al jaren een heikel issue in de US.
- Over betalen gesproken: I run an indie label and here's what Spotify, Rhapsody and Zune are paying us (via Margriet).
- Five lessons from music's most feared manager, Led Zeppelin's Peter Grant (via Tom). Zijn laatste les: 'Punch people in the face.' Haha. Ook van en bij Tom: De opkomst van Spotify, een analyse. En goede link onder die blogpost:
- *Nieuwe* Cloudmachine (+ album preview), ook albumpreviews van Muse en The Killers, tracks van Jens Lekman (ook op tour, via Jorg) en Antony & The Johnsons, bomvolle Hollandse Nieuwe #30 en een letterlijk KEIHARDE nieuwe plaat van Duvel:
- Why buying followers [on Facebook and Twitter] is a bad idea. Eens! Eerlijk duurt het langst, ook op internet, zegt ook Bob: 'We believe in the new online media world, with everybody connected, all the time, that it’s easier to spread the word. It’s actually harder.'
- See 7 commercials that rip off indie artists (via Martijn). Goedkoop zeg - verzin zelf 'ns wat!
- Heel leuk om te lezen: het octrooi van de oplichtende polsbandjes die Coldplay met veel ooh's en ah's inzet tijdens de huidige tour (opnieuw via Margriet).
- Via Coen, column van muziekliefhebber Mart Smeets, gênant [click to enlarge]:
- Nu ook terug te lezen: de toespraak van Buma/Stemra's directievoorzitter Hein van der Ree.
- Zo werd Tumblr groot. En zo ging de Rotterdamse popsector dood:
- De cookieswet: 'in handhavingspraktijk zal snel duidelijkheid ontstaan over toepassing van regels'. Ja ja... Erwin Storified de regelgeving en vooral de onduidelijkheid ('What The Cookie?'), marketeers maken zich zorgen, jurist Arnoud start heel slim cookierecht.nl.
- Hahaha, om je gek te lachen: What would a perfectly symmetrical Thom Yorke look like? M'n dag weer goed!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten