8 juni 2012

Wilde Ideeën & Nieuwe Muziek (165)

Pik er maar wat moois uit, er is genoeg:
  • Uit mijn hart gegrepen en een wijze les voor veel muzikanten: Bands: Don't contact me, unless... Vooral die pay-off snijdt hout: 'Don’t use a shotgun approach, be a sniper.' De 7 tips op een rij:
  1. Find the right person.
  2. Send them a personal note.
  3. Keep it super short and to the point.
  4. Tell them who you are BRIEFLY, and why you chose to contact them.
  5. Tell them what you want.
  6. Provide links to only the most relevant information they need to fulfill your request.
  7. Then make it painless to do what you need.
  • On a more positive tip, superhandige tips voor muzikanten (via Ivo): How to get blogged, en waarom dat slim/belangrijk is.
  • En How to become an ebook superstar (via Onno). Zoveel waarheden in één artikel, plus een superhandige Top 10, ook toepasbaar voor muzikanten: 'Some people survive off Twitter or a blog, but you need an online presence', 'Self-publishers who take the most professional approach to production – getting external help (editors, proofreaders and, especially, cover designers) – make on average 34% more from their books' en 'If there is a 'secret', it's only that being a self-publisher today means you are an online markeer'. Exact! Dat alles zorgt mede voor een boekenvak in crisis. Een analyse: Minder regels en overleg, meer ondernemingszin. Maar creëert ook kansen, zoals schrijver Sidney die grijpt met de pracht-app voor zijn debuutroman.
  • En waar kwam ik onderstaande 'groei'cijfers eerder tegen...? Blijf vooral stug volhouden dat de boekenwereld niet op de muziekindustrie lijkt, beste uitgevers en boekhandel!


Geen opmerkingen: