9 augustus 2012

Schatgraven in #Spotify (33) - ABC

Het is vakantie, ook op EHPO. Daarom een serie korte muzikale blogposts om de zomer te vieren. Dagelijks, stipt om half 10, trek ik een oud, nieuw, bekend of onbekend maar niet minder goed album uit Spotify naar boven, vertel er kort iets over en wijs je tot slot op de beste nummers. De gehele serie klik je aan met tag schatgraven in Spotify. Daarnaast heb ik van ieder album 2 favoriete tracks verzameld in deze Spotify-playlist. Shufflen maar! Vandaag niet leuk, niet je smaak of hoor ik het verkeerd? Vanmiddag om 12.30u en morgen om 9.30u een nieuwe poging.
Wie? ABC (Wiki)
Welke? The Lexicon of Love
Wanneer? 1982 (30 jaar oud alweer, wow...)
Wat? Een heerlijk gladgestreken 80's pop meesterwerk, niet in de laatste plaats dankzij überproducer Trevor Horn. Een held. Ook: lang leve de Fairlight!
Waarom? The Smiths zijn de beste band van de jaren '80 (van eeuwig, nu ik erover nadenk), Frankie Goes To Hollywood het leukste fenomeen, met een legendarisch debuut (niet toevallig ook Trevor met z'n Fairlight...), Duran Duran had een rits van de beste popsingles in dat decennium, maar collega's ABC het beste New Romantic-album.
Woogtepunten? Alle hitsingles: Poison Arrow, The Look of Love, All of My Heart, Tears Are Not Enough. Verder: Show Me, Many Happy Returns, Valentine's Day. Weer zo'n plaat waar geen slecht nummer op staat.
Luister zelf. Enjoy!

Om 12.30u nummer 34 in deze serie.

Geen opmerkingen: