- Seth Godin: Mass ennui is defeated by focused passion every time. Ik blogde iets vergelijkbaars halverwege 2010: Bepaal het speelveld, win de wedstrijd. Nog steeds waar, haalde daarom mijn boek.
- Een ietwat uit de hand gelopen notitie over 'live'-optredens, van 3FM- en Radio 6 zendercoördinator Wilbert Mutsaers. De moeite van het lezen waard, sluit aan bij wat Deadmau5 weken geleden blogde over 'live' dance-optredens.
- Bandcamp, nu ook an awesome mobile website. 'We flipped on the mobile-optimized view a few days ago and sales from mobile devices immediately doubled.' Erwin bevestigt:
- Via diezelfde Erwin, From Analog to Digital: How to transform the business model en 5 Ontwikkelingen waardoor online publiceren (opnieuw/nog steeds) verandert. Mooie stukken, meer dan linkjes doorpompen (hopelijk slaag ik daarin met EHPO...).
- How to develop a hardcore fanbase. Daar helpt Bandcamp ook bij. Dat moet wel, want Marketing = dead (via Job). Sterk stuk, lezen!
- Poeh, dat valt niet mee met die albumsales in de UK... En, verrassing: File sharing may not help sell CDs after all (via Jan).
- Dan de Nederlandse charts. Meetellen streams in Mega Top 50 is een ‘keerpunt’. Wellicht dat daar dan *nieuwe* muziek in komt van Hercules & Love Affair (met held John Grant op zang, via Job), Flying Lotus met Erykah Badu, Carice van Houten (doet het met Antony), Spinvis vs. Skrillex, New Order vs. een mannenkoor (64 man sterk) en Muse (ben geen fan, maar enthousiast over deze single). En deze tellen sowieso mee voor de charts: de 20 bestverkochte cd's op afgelopen Lowlands en nu dus ook de Armada Stream 40 via Armada's eigen app. Stoer. Deze niet: de 20 Worst Hipster bands (via Jan) en de 20 beste Radiohead-nummers volgens NME-lezers. Mijn mening? Let Down had (veel) hoger gemoeten en Everything In Its Right Place op #1.
- In aansluiting op bovenstaand advies van Kim: 5 Ways Hollywood can stop digging its own grave (via Kris). 'Listen up, Hollywood: Nobody ever went out of business offering a good product for sale at a reasonable price with an eye toward pleasing the customer. You should try it some time.' Zo is het. Wat dat oplevert na een paar jaar? Een indicatie: Nederlandse downloadmarkt in juli goed voor €2,8 miljoen, YouTube nog steeds digital music’s killer app (must-read).
- €5.000 support voor het maken van opnamen? Vraag het SENA. Tweederde is een schenking, de rest een lening, aanvragen kan tot 1 oktober a.s.
- Caro Emerald heeft dat geld niet meer nodig las je hier eerder. Nu probeert ze zelfstandig de oversteek naar Amerika te maken. Knap, benieuwd hoe dat afloopt! Amerikaanse lezers hebben ondertussen gestemd over de beste albums in Pitchforks 15-jarig bestaan: een Top 200, mooi vormgegeven.
- Tip van Tjeerd:
- Tof idee: Mixdate, een muzikale kettingbrief van DJ Broadcast. Nuno Dos Santos trapt af, hierna Laurent Garnier.
- Indie is dood, leve neo-Indie!
- Die kwam deze week wel héél vaak voorbij: Dubstep, mag dat van God? Hilarisch. Origineler, de New York Times over monsterhit '
TweetCall Me Maybe': 'The success of this summer’s hit shows how much the hitmaking machine has been upended by social media' (via Gijsbregt), met naast dat artikel een opvallende advertentie van Tiësto in Guess (via Norbert). En lachen, uit de NME van deze week (via Tim):
Geen opmerkingen:
Een reactie posten