- Over de manager van Justin Bieber. Die is niet gek. Lezen dus, evenals Bobs commentaar op Scooter en dat uitgebreide artikel. Evenmin gek: Michael Rapino, CEO van Live Nation/Ticketmaster, over de invloed van social media op ticketverkoop (via Robert). Ondertussen streamen Britten hun concerten via LiveMusicStage (via Gijsbregt) en exporteren dance terug naar Amerika (samen met onze dj's en David Guetta). Met groot succes. Diezelfde Rapino tweette een stuk dat ik even had gemist: How rave music conquered America. Mooi overzichtsartikel.
- Ja, wat ís nou the killer app?! YouTube of e-mail? Dat laatste herken ik van mijn wekelijkse nieuwsbrief. Machtig 'wapen', met veel bereik en effect, nog altijd.
- 30 songs downloaden: boete $675.000. Apple nadoen? $1.051.855.000. Mooi rond bedrag.
- Wat wel en niet op Facebook mag. Dat rijmt.
- Terug naar Apple: waarom het terecht is dat Samsung heeft verloren (via Alexander).
- Pandora and Spotify rake in the money and then send it off in royalties.
- Het is hier vaker gezegd: The next battle for internet freedom could be over 3D-printing. Eerder linkte Christiaan naar 3D-printing is here! And so are the copyright police. De Volkskrant legt goed uit waarom het bestaande octrooisysteem innovatie tegengaat (via Lennart). Dat systeem zou de Piratenpartij graag ingrijpend herzien. Wat die partij nog meer wil, tof vormgegeven in een strip (!). In Australië wordt wél constructief nagedacht over hervorming van het copyright. Goede zaak.
- Geweldige *nieuwe* clips van John Coffey en die prachtsingle van Major Lazer (via Wilbert). Nieuwe single van het uitdagende en bij vlagen heerlijk hysterische Everything Everything, Carice van Houten (bepaal zelf of haar zingen een goed idee is) en Case Mayfield zette alle songs die hij ooit opnam op YouTube. Maandag ook z'n nieuwe single 'Schizophrenia' erbij. En zo gaat Nuno Dos Santos toeren, draaien en fraaie bijpassende plaatjes laten zien:
- Give Fans The Credit op Grammy.com (via Job): 'Real music fans want to know who wrote, produced and played on their favorite tracks and all music creators deserve to be credited for their work. [...] Help us convince digital music services to tell fans who made the music they enjoy.' En wees verstandig: geef je tour een naam (via Martijn).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten