- Heerlijke discussie: de beste openingstrack van een album. Zeg het maar.
- U2 manager Paul McGuinness: ‘I don’t want to engage in Google-bashing, but…’ De Duitse Buma/Stemra en YouTube vliegen elkaar ook nog steeds in de haren (via Alex). YouTube dendert ondertussen vrolijk verder, zonder achterom te kijken, gaat later dit jaar over op abonnementen. Maar wat betekent dit voor jou? How songwriters make money on YouTube. Lezen (via Ruud)!
- Hoe hypes en onzin online ontstaan, bijvoorbeeld over het nieuwe album en de nieuwe hoes van Vampire Weekend (via Job). Meer over borrel'journalistiek': 'So what you get are people who are experts at talking about things about which they are inexpert.' Zó waar, en mijn #1 ergernis! Via Ernst-Jan, evenals deze:
- Van Meindert, de interactieve muziekvideo: een korte geschiedenis.
- Over betalen (ja ja!) als je als support met een andere band meetourt of op een hip festival wordt geprogrammeerd. Zo werkt dat tegenwoordig...
- 'Eindelijk gebeurt er iets in het boekenvak. Never waste a good crisis', aldus uitgeefster Mizzi van der Pluijm. 'Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald' zullen we maar zeggen, want een jaar of 3 geleden werden we door mevrouw Van der Pluijm nog 'hijgerig' genoemd as het over e-books en digitalisering ging...
- As music streaming grows, royalties slow to a trickle. Muzikante Zoe Keating wordt verkeerd geciteerd, vindt ze, en reageert (allebei via Nils): 'A blog about an email about a blog about a news article about music streaming.'
- Cloudmachine's *nieuwe* single en nieuw project van Tim Simenon (Bomb the Bass):
- Hihi, morgen start de voorverkoop pas, maar Lowlands 2013 is al uitverkocht hoor!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten