- Tom Beek doet het nogmaals: Hoe één van de meest magische saxsolo's aller tijden tot stand kwam. Prachtig leesvoer! Evenals de muziekindustrie-special, een (voorlopig) *gratis* tijdschrift van Fast Moving Targets. Clive Davis' biografie The Soundtrack To My Life is toekomstig leesvoer, zie een voorpublicatie met een heerlijke Simon & Garfunkel anekdote. En nog een voorpublicatie, uit Tommy Mottola's Hitmaker; The Man and His Music ditmaal (beide voorpublicaties via Norbert). Twee bio's van 2 grote industry moguls, altijd smullen.
- Waarheid als een koe, via Yuri: The 10 golden rules of being in a DIY indie band, van een band die het weten kan. Regel #8: Don't tour America.
- Dat ziet er ronduit geweldig uit, LEGUESSWHO May Day op 18 mei a.s.:
- *Nieuwe* clip Trip To Dover (dat naar Nederland is teruggekeerd), koude clip Daniël Versteegh (brrr!). Warm krijg je het weer van de *gratis* Valentijns slow jams van Hudson Mohawke.
- Leuke repo: muzikanten op Instagram. Ik ken de haat voor Instagram, zeker sinds eind vorig jaar, maar met onze aanpak van Best Kept Secret heb ik weer gemerkt dat de sociale elementen ervan zeldzaam goed werken. Nog een sterk artikel op 3VOOR12 over de veranderde muziekindustrie en tienersterren.
- Vul zelf maar in wie hij bedoelt, OOR's Erik van den Berg over plofrock:
- The Pirate Bay docu. Verplichte kost, lijkt me.
- Voor een aantal (veelal) jonge klassieke componisten hield ik een praatje over wat zij kunnen leren van de popsector, popmuzikanten en hoe de mogelijkheden van internet ze daarbij helpen. Verslag.
- Björk lanceerde een project op Kickstarter, maar dat mislukte. Daarom.
- Can Spotify save the music industry?
- Van dit soort artikelen over het maken van onmiskenbare Klassiekers smul ik: New Order's Gillian Gilbert and designer Peter Saville on how they made Blue Monday.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten