Sterk vind ik dat Florida Snow hiermee hun eerste en grootste fans beloond. Die mag je nooit vergeten. En voor iets persoonlijks heb je als fan best €10 over. Ik mis bij deze actie echter de link naar nieuwe fans, het 'haakje' of nieuwsfeit waardoor deze actie aandacht buiten de eigen fanbase oplevert en vooral keuzevrijheid. Je kunt luisteren en betalen, maar geïnteresseerden willen downloaden en kiezen of ze al dan niet betalen voor je muziek. Voor nieuwsgierigen en toevallige passanten is het invullen van een compleet formulier ook teveel werk. Een e-mail adres moet voldoende zijn. En waarom niet direct de download weggeven bij aanschaf van de CD? Service van de zaak. Maar uniek en sympathiek blijft het.
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
30 september 2008
Florida Snow doet het zo:
Florida Snow brengt hun komende album 'No Light Under The Lighthouse' op wel heel bijzondere en arbeidsintensieve manier uit: wie hier zijn gegevens achterlaat wordt met naam en toenaam genoemd in het CD-boekje. Het artwork van deze eenmalige oplage wordt door de band zelf vervaardigd; de normale CD-persing bevat geen boekje (en dus niet je naam). Het album is hier volledig te beluisteren en tevens op de Hyve van de band.
Labels:
do-it-yourself,
ervaringen delen,
jammer jôh,
nieuwe muziek,
promotie,
tips
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
In dezelfde lijn zingt Richard Cheese zelfs je naam! http://isobarshareblog.blogspot.com/2008/09/allemaal-een-eigen-aubade.html
Ook opgenomen bij mailmen trouwens... is de cirkel (360 graden) weer rond!
Een reactie posten