1 april 2009

Perfect Smiths/Morrissey

Onze favoriete band. Punt.

Op Spotify: HIERRR.
OK, toch nog een puntje: wat kunnen we zeggen over The Smiths en Morrissey zonder in hysterische superlatieven te vervallen? Schatplichtig zijn er zoveel, net zo getalenteerd en geïnspireerd maar weinig (zie je, het wordt al hysterisch). Dit is de band waarover meer is geschreven in de Engelse pers dan The Beatles. Dit is de band met een zanger/tekstschrijver die ons met zijn teksten en stem tot tranen toe kan roeren. Dit is de band met de beste gitarist ter wereld (Johnny Marr) - die nooit een solo speelt - die alles laat rinkelen en de weltschmerz van de zanger altijd van een vrolijk randje voorziet. Hysterisch inderdaad, maar zo waar. Enjoy!

- Niels, Norbert & Wilbert

7 opmerkingen:

Unknown zei

Is dit ook in Ideale Volgorde?

Unknown zei

Jazeker, daar is over nagedacht! Wat dacht je wat?

Remco zei

Mijn favoriet Nowhere Fast staat er niet eens in, en Still Ill?

Unknown zei

Er is een deel #2, Remco :-) Deze mist bijvoorbeeld ook Bigmouth en The Boy With The Thorn In His Side. Maar ja, dat krijg je met een oeuvre zonder missers...

Markvdrheijden zei

Bij mij verschijnen een aantal nummers niet in deze playlist. Unloveable en I know ti's over, bijvoorbeeld. Maken jullie gebruik van een Engels account bij Spotify?

Unknown zei

Niet dat ik weet. Volgens mij is niet al het Smiths-materiaal (al) beschikbaar op Spotify :-(
Rechten, rechten, rechten...

markvdrheijden zei

Ik zie nu ook pas dat deze playlist al weer twee jaar oud is. Toen zal ie vast volledig zijn geweest, nu dus niet meer. Je wordt er gek van. (Als ik de mp3's al niet zelf had, zou ik ze downloaden. Zij hun zin.)