- Bob zegt naar aanleiding van Michael Jacksons dood opnieuw waar het op staat. De meest geciteerde man op EHPO? Terecht: "The era of hype, of self-promotion, of acts going on the MTV Video Music Awards and telling you to buy their new album, are done. We don't want to see you sell. We want you to create great shit that sells itself. We determine what's worthwhile. If your hype is better than your product, you're screwed." Herken de trends in zijn verhaal, vang een glimp op van de toekomst en doe er je voordeel mee. Lees dit!
- Via Twitter tipt dezelfde Bob een artikel waarom het belangrijker/effectiever is om de juiste Twitteraars en Bloggers te benaderen met je product dan mainstream media. Even later blogt hij over hetzelfde onderwerp. Twee uitstekende verhalen.
- Z'n collega-blogger Jerry ziet overigens ook allerlei overeenkomsten tussen Michaels dood, de muziekindustrie en media. Anderen verdringen hun verdriet met de Eeuwige Moonwalk (via Wilbert - vrij briljant).
- Ook gestart met bloggen: Morris Kliphuis, jazz- en klassiek componist en één van de weinige improviserende hoornisten van Nederland. Hij staat links op het podium bij Kyteman, maar doet nog veel meer. Volg zijn zoektocht naar een eigen geluid en de uiterst boeiende dingen die hij komende maand gaat doen in Thailand!
- En abonneer je op Jack White, weer 'ns wat anders dan de Donald Duck. Sander gaf deze tip en heeft een hele fijne, handgemaakte maandmix voor je klaar liggen op z'n blog.
- Dat Twitter stelt uiteindelijk dus geen fok voor. Allemaal drukte om niks, blijkt uit onderzoek.
- Dan weer 2 van vaste tipgever Lykle: hoe je je verdiensten als muzikant vergroot (inderdaad: Basis Marketing Principes!) of anders je zaakjes uitbesteedt.
- Tududuh kwam 2 weken geleden al langs en heeft nu een Onder Invloed-sessie online gezet. Het Belgische Das Pop, The Faint en "Andy Warhol" van David Bowie worden gecoverd. Kijk maar:
- Alles over Utrecht, dus ook dat het Muziekpaleis er toch komt.
- Radioheads manager start een eigen label, met een héél interessant addertje boven het gras. Uitermate boeiend en met recht revolutionair!
- Wow, wat een briljante setlist van Blur tijdens Glastonbury en de 2 shows in Hyde Park vorige week. Wat was ik daar graag bij geweest! Eerder stond op deze plek een ontzettend leuk filmpje van 2 mensen die avond in het park, maar dat is door YouTube verwijderd vanwege de ietwat aanstootgevende inhoud... Vast al van gehoord? :-)
- Vakantiekadootje: Cloudmachine geeft hun vorige, veelgeprezen album "Hum of Life" digitaal weg. Lekker voor op de Route du Soleil. Maar let op: ze hebben er maar 2.500!
- Basement Jaxx en Eurythmics' Dave Stewart scharen zich achter een toffe (?) tool om zelf tracks te remixen.
- En Moby vertelt iets over iedere track op zijn million-seller "Play", die precies 10 jaar geleden verscheen. Leuk. Dat album verscheen bij de platenmaatschappij waar ik toendertijd in dienst was en was inderdaad een verrassende slow-burner. Heel veel gedraaid, nu nooit meer, want zoals tipgever Hans terecht opmerkt is het "de Brothers in Arms van de dance". Z'n losers-image legt Moby er wel een beetje te dik bovenop...
- Tot slot, leuk maar ook een beetje pijnlijk: online wordt veel geklaagd over het gebruiksongemak van de Lowlands-site. Two Kings maakten daarom een uiterst functionele. *grinnik*
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
10 juli 2009
Wilde ideeën & nieuwe muziek (25)
Vooruit, ik stop er niet mee. Er valt nog zoveel te winnen!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten