22 februari 2010

It was 20 years ago today (1)

EHPO staat inmiddels een dag of 3 in de Franse sneeuw. Vorige week krabde ik me achter de oren hoe dit blog te vullen terwijl ik glij, val, pils en eet. De Hoezenpoezen-serie vorige zomer (onderaan beginnen) en de muzikale postzegels rond Kerst vielen naar 't schijnt in goede aarde. Ditmaal duik ik virtueel in mijn platencollectie van 20-25 jaar geleden, het stevige harmonica-koffertje met mijn eerste singletjes en die gifgroene kast met onderin mijn gekoesterde LP's en 12"'s. We praten 1981 - 1990. Het resultaat is een Hall of Fame, Shame en enkele leuke anekdotes.

Ik trap af met, ik meen, m'n allereerste single:

Klinkt zo. Typisch gevalletje Hall of Shame, aangeschaft in de platenzaak op de Gijsbrecht. Na lang dralen koos ik deze uit 40 singletjes. Wat zou er van me zijn geworden als ik toen, in die laatste week van 1983, This Is Not A Lovesong van P.I.L., 2000 Miles van The Pretenders, Breakdancing van Electric Boogiemen of The Rock Steady Crew had gepakt? God Only Knows.

Morgen mijn eerste LP.

Geen opmerkingen: