27 oktober 2010

Sprekend hoofd EHPO in RTL Nieuws

Over Spotify, ergens aan het einde. Hier terug kijken of op YouTube.

RTL-kijkers die hier voor het eerst zijn: welkom! Hoe Spotify werkt lees je in deze 4-delige serie (onderaan beginnen met lezen). Als de onderwerpen op dit blog je aanspreken (muziek, marketing, management, internet, social media, uitgeven en ondernemen) kun je je in de rechterkolom aanmelden voor de wekelijkse EHPO Nieuwsbrief. Ik Twitter ook.

8 opmerkingen:

Antonie zei

Kijk. Niels is goed bezig. Practice what you preach. Direct op mogelijkheden inspringen.

Niels Aalberts zei

Fijn dat het idee achter deze wat platte actie wordt herkend :-) Ik vind het persoonlijk nl. een tikje twijfelachtig en glad, maar ook dat ik het aan m'n stand verplicht ben.

Thanx.

Steven zei

Logische actie hoor, enig puntje van kritiek is je stijlbreuk door het plotselinge gebruik van u (met hoofdletter nog wel). Maar kniesoor die daarop let ;-)

Misschien nog even wijzen op je mooie startpunt/post?

Niels Aalberts zei

Je hebt gelijk. Allemaal aangepast :-)

Kris zei

heb je zelf dat bericht over Caro Emerald verstuurd of is het opgepikt? Mooie PR voor je site.

Niels Aalberts zei

NL Pop pakte het als eerste op en toen ging de bal rollen...

Isaac zei

Leuk om te zien. Ik ben wel benieuwd hoe de beste mensen van spotify dit stukje op de agenda van RTL nieuws hebben gekregen. Want de techblogs mogen dan wel vandaag schrijven over dit stukje (non-)nieuws (er zijn *misschien* gesprekken met Apple), maar dat dat meteen een heel item aan gratis reclame oplevert, vind ik verrassend. Wel positief uiteraard.

Mag ik vragen hoe je aan de wijsheid komt dat een laag percentage van Spotify slechts betaalt? Ik dacht dat tussen de 5 en de 10% een betaald abonnement heeft (en dan vaak meteen de 10 euro abo's), wat volgens mij vrij hoog is. Daarnaast zijn de opbrengsten uit het advertentie model toch ook niet niks (in Zweden in ieder geval). Ik begreep zelfs dat de opbrengsten van advertenties zich kunnen meten met het 5 euro model, hoewel ik dat feit niet meer 100% zeker weet.

Niels Aalberts zei

Directe aanleiding schijnt stuk in Management Team te zijn geweest.

Die lage percentages hoor en lees je overal, bijv. op/in Entertainment Business en internationale vakbladen. Beetje goed zoeken, maar veel is speculatie omdat Spotify zelf niet strooit met cijfers...