5 oktober 2010

Oproep aan schrijvers, DJ's, producers, rappers, beatmakers en hiphoppers

Onder de noemer '... doet het zo' vertellen muzikanten, producers en labels hoe ze hun muzikale carrière eigenhandig een duwtje de juist kant op geven. Inmiddels zijn het bijna 50 (!) korte of langere series, keurig opgesomd halverwege deze post. De meeste krijg ik spontaan aangeboden, een enkele vraag ik bewust naar. De '... doet het zo'-series zijn wat mij betreft de kern van dit blog en ik ben dan ook enorm blij met iedere bijdrage.

Eén nadeel: de meerderheid bestaat uit verhalen van jongens-met-een-gitaar. Die hebben specifieke wensen, ideeën, doelen en routes die ze bewandelen die op belangrijke punten verschillen van de weg die DJ's, producers, knoppendraaiers, rappers maar ook schrijvers (moeten) afleggen. Daarom een oproep: kom op met jullie verhalen! Mail me. Wees zo concreet mogelijk over je doelen en aanpak, deel zowel positieve als negatieve resultaten; ook daar leer je van. Je hoeft niet volledig te zijn: liever 1-2 goed uitgewerkte, concrete voorbeelden of acties dan een poging tot volledigheid. Dan blijf je steken in oppervlakkigheid en dat is een stuk minder interessant.

Ik redigeer je verhaal, hak het indien nodig in 2-3 delen, vis taal-, stijl- en spelfouten eruit (is dus ook geen excuus om me niet te mailen!) en vul je verhaal aan met illustraties, links en filmpjes.

What's in it for you? Naast mijn nuttige tips en relevante opmerkingen bij je verhaal een potentieel groot bereik onder medemuzikanten, muziekjournalisten, boekers, platenmaatschappijen, distributeurs, radio-, TV-redacties, andere geïnteresseerden en ruim 500 nieuwsbrieflezers.

Waar wacht je op?

Geen opmerkingen: