Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
aardig verhaal, maar wel wat kort door de bocht. bijv.dat telkens terugkomen op de consumentenprijs is misleidend. bij mijn -zeer beperkte- ervaringen met platenmaatschappijen was het uitgangspunt altijd de groothandelsprijs. en zo zijn er wel meer puntjes.
dat je genaaid wordt is duidelijk. maar dat zal zo ongeveer iedereen nu toch wel weten? hoop ik? zelfs als je via tvoh, idols of x-factor bij 8ball c.s. terecht komt? toch?
maar je hebt als artiest dan toch al $300.000 op je bankrekening staan voordat je ook maar 1 noot hebt opgenomen en je weet of er iemand is die je muziek leuk gaat vinden?
2 opmerkingen:
aardig verhaal, maar wel wat kort door de bocht. bijv.dat telkens terugkomen op de consumentenprijs is misleidend. bij mijn -zeer beperkte- ervaringen met platenmaatschappijen was het uitgangspunt altijd de groothandelsprijs. en zo zijn er wel meer puntjes.
dat je genaaid wordt is duidelijk. maar dat zal zo ongeveer iedereen nu toch wel weten? hoop ik? zelfs als je via tvoh, idols of x-factor bij 8ball c.s. terecht komt? toch?
maar je hebt als artiest dan toch al $300.000 op je bankrekening staan voordat je ook maar 1 noot hebt opgenomen en je weet of er iemand is die je muziek leuk gaat vinden?
Een reactie posten