- Om te beginnen de muzikale pikorde van de Nederlandse muziekindustrie, een Top 20 uit Revu. Bewijst dat digitaal vaak een heel ander lezerspubliek aanspreekt dan papier (zie ook #3 en #8 in deze Top 10). Beste Revu, online werk aan de winkel dus!
- Mijn pleidooi om te kappen met MySpace is runner-up. Nogal uitgesproken, dus wisselende reacties. 3VOOR12 wijdde vorige week nog een stuk aan de neergang van MySpace, waardoor deze post opnieuw veel bezoek oogstte.
- Atze schreef een must-read artikel in de VPRO Gids naar aanleiding van SXSW: Wat nu, muziekindustrie? Ook dat verscheen in eerste instantie niet online en werd mede daardoor zeer veelgelezen op EHPO. Volkomen terecht dus dat 3VOOR12 het even later alsnog plaatste en bewijs dat lange artikelen online kunnen werken.
- Anouk nam voor haar meest recente album haar eigen versie van Abels Nederpopklassieker Onderweg op. Met het origineel had ik rond de eeuwwisseling wat van doen en ik meende dat Anouks cover een wijze les opleverde. En veel lezers.
- Amanda Palmer twitterde zich Tivoli in. Leuke Twitterstrip die bekijks trok, mede omdat Amanda 'em zelf retweette.
- Meer uitgesproken, omstreden en dus veelbekeken opinie van anderen op EHPO: Mischa beargumenteerde waarom OOR niet meer de heilige graal van de muziekjournalistiek is. Dit naar aanleiding van het 40-jarig bestaan. OOR's zeer lezenswaardige jubileumnummer was overigens een fraaie uitzondering!
- Lijstjes scoren, waarvan acte: de machtigste 10 in de muziekindustrie. Een internationaal overzicht van Bob Lefsetz, dat ik analyseerde en toelichtte.
- Uit de Volkskrant geknipt: 'Buma/Stemra-directie zit fors boven balkenendenorm', later aangevuld met meer berichtgeving. Ook achterklap scoort...
- Terug naar de inhoud. Praktische en leerzame blogpost van Bram: Regel een endorsement in 7 stappen. Blij dat-ie deze Top 10 haalt!
- Afsluiten met een lach. Te gek om te volgen hoe een cover van 'Sterrenstof' door een 12-jarige het tot DWDD schopt. The joys of internet!
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
7 juli 2011
Kwartaalcijfers (10)
Bijna vergeten, het zal de vakantie zijn: de 10 bestgelezen posts van de afgelopen 3 maanden. 'Geleende' content deed het dit kwartaal het best:
Labels:
kwartaalcijfers,
samenvatting,
top 10,
twitter
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten