12 juli 2011

'Wat wordt je volgende stap, Niels?'

'Hoe bedoel je?'

'Nou, toen je EHPO startte, fronsten wat mensen in de industrie wel even hun wenkbrauwen hoor. En nog soms.'

'Hoezo?'

'Je begrijpt best wat ik bedoel. Niet iedereen trekt dat toontje van je: heb je die Aalberts weer met z'n gezeik.'

'Volgens mij schrijf ik mijn ideeën op, deel muzikantentips en interessante links op internet. Niks meer, niks minder. En daarbij let ik vanaf Dag 1 heel bewust op de balans: minstens 80% constructieve posts met praktische tips en relevante ervaringen voor beginnende muzikanten. Volgens mij blijft 'dat toontje' beperkt tot een enkel kritisch stuk en de Wilde Ideeën op vrijdag. Zonder commentaar is zo'n stapel links niet interessant. De overige 6 dagen van de week valt het erg mee.'

'Klopt. Maar 't is zo makkelijk lullen langs de zijlijn. Beste stuurlui enzo. Met Kyteman had je ons natuurlijk even mooi tuk, maakte je je punt, maar da's inmiddels ook weer bijna 2 jaar geleden. What's next?'

'Geen idee eigenlijk. Na Kyte leek het me spannender om een boek te schrijven. Had ik nog nooit gedaan. En dan te kijken of ik daar iets van kon maken. De EHPO-visie op de boekenbranche loslaten zeg maar. Een goed boek schrijven, zelf uitgeven en een relevant, goedgelezen blog waren in 2010 en 2011 de doelen. Niet een tweede Kyteman of Onderweg.'

'Snap ik.'

'Ik praat nog steeds regelmatig met muzikanten hoor, maar weet je...'

'Nou?'

'Ik heb niet zo'n zin om 'jullie' wedstrijd te spelen. Ik speel liever m'n eigen. Innovatie, wat er met en op internet gebeurt, al dan niet rond muziek: dat boeit me. Daarbij werk ik graag met mensen die daar ook in geloven en vooruit kijken. Of ik volgens 'de industrie' succesvol ben interesseert me niet zoveel. Het gaat niet over gelijk hebben of een trucje herhalen. Het is namelijk geen truc.'

'Blijft de vraag: wat nu?'

'Daar ga ik de komende 3 weken 'ns rustig over nadenken. En misschien zelfs nog wat langer. De kans is groot dat het iets met muziek, marketing en management is, daar ligt immers mijn ervaring, kennis en kracht. Maar misschien ook niet. Of op een heel andere manier, in een andere branche, met andere mensen, problemen en nieuwe oplossingen. Ik zoek naar de juiste of beste kans, niet de eerste.'
Dat Startpunt staat HIER, vanaf morgen bovenaan. Prima vakantielectuur. Op de iPad kan het ook mee naar het strand.

Tot begin augustus!

5 opmerkingen:

Jeroen Mirck zei

Echte of fictieve dialoog? Hoe dan ook: mooie samenvatting van hoe jij erin staat, lijkt me. Fijne vakantie!

Unknown zei

Dankjewel.

Wat betreft die dialoog: het is een verzameling van 2-3 'gesprekken', IRL, op Twitter en per mail.

Roy Santiago zei

Een bordspel!!!

Unknown zei

Goed idee!

Niharika Sree zei

Our MSBI Training will provide you to learn the MSBI tools and solve data mining queries easily with realty. Our MSBI Online Course also includes live sessions.
best msbi online training | msbi training online