Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
Andrew Dubber gaat een interessant boek schrijven, een soort 'best of' van zijn blog New Music Strategies. Lijkt me een must-read. Laat HIER weten dat je interesse hebt én downloadt de eerste hoofdstukken gratis. De HEMA boekenwinkel is ook geopend.
Over boeken gesproken, Ivo had al een pracht-app, Sidney nu ook:
Muzikant Ben Walker deelt al het interessants over muziek en de industrie dat hij de afgelopen weken op internet tegenkwam. Handig zo'n selectie, dus lees mee (via Lykle).
De CEO van Amazon aan het woord, een partij die maar groter en belangrijker lijkt te worden op het web (via Wiebe): 'We are culturally pioneers. We like to disrupt even our own business.' Dat Amazon belangrijk is bevestigt ook deze zeer lezenswaardige column: over recensies van en reacties op Lulu van Lou Reed & Metallica, over kracht van fans en (online) aanbevelingen, ook als die niet per se (of totaal niet!) positief zijn (via Mischa). En hoe belangrijk was Steve Jobs? Hij was in elk geval een Tweaker (via Joost). Boeiend stuk van Malcolm Gladwell.
1 opmerking:
Volgens John Gruber was Steve Jobs helemaal geen tweaker: http://daringfireball.net/2011/11/getting_steve_jobs_wrong
Een reactie posten