Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
Nog groter Spotify-nieuws: in 2013 gaan ze social. Damon Krukowski (Galaxy 500) vindt het maar niks: ''Tugboat' was played 7,800 times in the first quarter of 2012, for which [we] were paid a collective total of 21 cents, or seven cents each.' Het geklaag houdt niet op...
Weer een nieuwe online muziekservice, ditmaal speciaal voor dj's als Soulwax: 'Pulselocker lets you store music on your computer for playback when offline — but the critical difference is Pulselocker's music files can be made available in DJ apps like Serato and Traktor. That means that professional and amateur DJs will be able to use the music offered within Pulselocker in their own sets without purchasing each track one-by-one, but instead "renting" them in a specialized file "locker."' Klinkt spannend, via Pim.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten