Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
Muzikanten opgelet: saxofonist Tom Beek laat zien hoe je je nieuwe muziek DIY en 200% professioneel aan de man brengt. Wat een prachtmailing, met werkelijk *alles* erop en eraan! Toms mail, de inhoud, vorm, formulering en alle voorbereiding die ervoor nodig is om 'em zo te kunnen versturen is wat mij betreft niks minder dan een professioneel, compact draaiboek DIY. Doe er je voordeel mee! Andere tak van sport, net zo leerzaam: Okkes nieuwe site is een toonbeeld van less = more en hoe een effectieve, professionele site eruit moet zien anno 2012/2013.
BAD25, docu over het derde klassieke album van Michael Jackson (via Sandeman). Ook van Sandeman, bewijs dat na die prachtige tribute van Soulwax de koek nog lang niet op was bij Bowie (met op 10 min. mijn favoriet, Lady Stardust):
Meer dj's: de Top 25 die de wereld van dance en EDM domineert volgens Rolling Stone (via Roos). Blijft fascinerend om te zien hoe Amerikanen tegen dit genre aankijken, wie hun favorieten en helden zijn, what's hot and what's not (volgens Amerikanen dan...).
Geinig: Hitstagram. Vintage audio-filters voor over je favoriete songs (via Jarl):
Geen opmerkingen:
Een reactie posten