- €5.000 winnen? Dat kan voor je online/interactieve plan en resultaten bij de Interactive Awards. Inschrijven en pitchen kan weer, uitreiking vindt plaats op Eurosonic/Noorderslag 2013. Dat interactief werkt, bewijst de app-industrie: How the music industry explains the weird economics of the app world (via Mars). Hoe jij je muziekcarrière kunt aanpakken laat Meindert zien:
- Ook de inschrijving voor de Popronde 2013 is gestart. Wie dit jaar de beste gitarist van de Popronde was, bij de Grote Prijs, (inter)nationaal en nog 5 gitaristenvragen in de Grote Guitar Matrix Jaarlijst 2012. Vul je keuzes in en win pedalen, lessen, repetities of een boek. Nog meer gitaar: documentaire in de maak, jouw steun is nodig. Deze gitaren stonden deze week wel heel hard:
- Pop? Niks mis mee! 2012 in een mega-mash-up van 24 popsongs. Heerlijk lekkOr. De staat van pop anno 2012? “Guitar music is definitely on the way back”, aldus BBC's Radio 1. Ja ja... Mooi opiniestuk op Popjustice, via Job.
- *Nieuwe* muziek dan: Everything Everything, The La La Lies en het jonge I'll Pick You Up uit Nederland (twee prachtclips!), Veronica Falls, een heel album *gratis* van Mr. Oizo (vormgeving site = top!) en 'nieuwe' oude muziek van Oddisee. De nieuwe 3FM Megahit vanmiddag...?
- Deadmau5 beweert 'EDM is really just short for “Event Driven Marketing”'. En zo dom is dat niet gezegd en gedacht:
- Negen muziekliefhebbers maken zich druk om platen en artiesten die de Top 2000-keuzelijst niet haalden. Vaak terecht, soms ook niet. 'No One Knows' op Radio 2? Lijkt me niet. Maar waar is Thirteen?! Er mist wel meer [click to enlarge, via Marinus]:
- 'Spotify’s plan for rescuing the music industry: let it fall apart first.' Iets te heftige kop boven een aardig overzichtsartikel wat Spotify nu werkelijk doet (via Bas). Niks nieuws, wel helder opgeschreven. Onze eigen Black Atlantic is niet onder de indruk, integendeel.
- Meer toekomstvisie van Chris Anderson (ex-hoofdredacteur Wired, schrijver van The Long Tail en Free), over de nieuwe industriële revolutie en 3D-printers (via andere Bas): "Een 3D-printer neemt alle complexiteit weg, net als een gewone printer dat doet bij uitgeven. Je drukt op een knop en klaar ben je. Dankzij mijn creditcard had ik een fabriek in China die voor me werkte, binnen tien dagen had ik de producten in huis. Toen realiseerde ik me dat de wereldwijde supply chains openstaan voor het individu." Lees het in zijn nieuwe boek Makers.
- Da's geen geld: nog geen €30 voor een spoedcursus om je Engelse uitspraak te verbeteren bij Buffi.
- What are an artist’s metrics for success in the digital age? Zoë Keating weet het wel: value of music streaming is data. Daar zou ze best gelijk in kunnen hebben. Ze blogt er zeer uitgebreid over: more about data vs. royalties en what I want from internet radio (via Nils). Superboeiend. Keating is sowieso goed bezig met haar fans online, al meent deze meneer dat Facebook has been sucking the life out of artist and fan communication (via Patrick). Het blijkt vooral een warm pleidooi voor Twitter.
- En wat betekent de digitale revolutie voor nieuws? De impact van twitter op de journalistiek (= filmpje).
- Nieuwe iTunes, Kicking The Habit in het nieuw, een nieuwe druk (JEUH!) en Bandcamp gaat social (via Joris @stereo). Het was al geweldig, nu nog beter?
- Zanger Martin Rossiter nam in de hoogtijdagen van zijn band Gene al geen blad voor de mond. Bij het uitkomen van zijn soloplaat evenmin: "Record labels are run by deviants. Moral vacuums in mid-priced suits" (via Gijsbregt). Haha!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten