3 mei 2010

Meimaand Feestmaand (36)

Voor liefhebbers van muziek die net even wat intenser of experimenteler is heeft Tivoli in mei een aantrekkelijk en uitgebreid programma. Ik mag 2 kaarten weggeven voor 2 van deze shows. Laat in de reacties achter waarom je met wie waarheen wil:

dinsdag 4 mei
GRAILS (MySpace)
Support: WE VS DEATH
De drone-achtige, repeterende metal van Grails heeft zich ontwikkeld naar postrock met jazz- en zelfs folkinvloeden.

dinsdag 11 mei
HOLY FUCK (MySpace)
Deze Canadese band creëert al 2 albums lang een hypnotiserend amalgaam van rock en dance.

zaterdag 15 mei
KLUB RADAR
Tweemaandelijkse Klub-avond in Tivoli de Helling waarbij vernieuwing, diversiteit en gewaagde combinaties een uitgangspunt zijn. Ditmaal met OLAFUR ARNALDS (uit IJsland, dus Perfect IJsland!), TITUS ANDRONICUS, THINK ABOUT LIFE, DAN LE SAC VS SCROOBIUS PIP en LAZER SWORD.

zondag 16 mei
ZOOT WOMAN
80's Synthesizerpop ingenieus vertaald naar nu.

dinsdag 18 mei
BLITZEN TRAPPER (MySpace)
Folkrock die rammelt en kraakt aan alle kanten.

zaterdag 22 mei
WOLF PARADE (MySpace)
Grillige rocknummers die alle kanten op vliegen – breaks en hooks duikelen over elkaar heen – met een nerveus klinkende zanger als verbinding. Ook op Into The Great Wide Open.

maandag 24 mei
LIARS (MySpace)
Noem het experimenteel, noem het avant-garde, noem het art punk: het New Yorkse trio Liars maakt duidelijk geen hapslikwegpopliedjes van 3 minuten.

donderdag 3 juni
FOALS (MySpace)
De Engelse indierockband Foals debuteerde in 2008 met Antidotes, een fris album vol springerige dancepunk met mathrockaccenten, geïnspireerd door minimal techno, Talking Heads en marihuana. Nieuw album Total Life Forever volgende week uit.

Tot dan?

8 opmerkingen:

Unknown zei

Titus Andronicus is perfect voor alle mensen die 2 jaar geleden Gaslight Anthem links lieten liggen en er nu mee weglopen! Niet lullig bedoeld hoor; dit keer deel ik mijn tips ;)

Niek zei

Grails (aanrader!), Holy Fuck, Olafur Arnalds, Wolves in the Throne Room en Foals in 1 maand. Mooi hoor, misschien toch maar naar Utrecht gaan verhuizen.

Unknown zei

Point taken, Cedric ;-)

Age zei

doe mij 'Holy Fuck' maar;
Super goede en beluisterbare chaos.
Heb ze in 2009 gemist, dus hoop op een herkansing!

gaat dat zien!

Robert Jan zei

Ik was graag gaan kijken bij Dan le Sac and Scroobius Pip, maar ik sta die avond in de grote Tivoli te springen bij Boys Noize. Hun "Letter from God" vind ik nog altijd geniaal, je zou er alle godsdienstfanatiekelingen mee in hun gezicht willen slaan. Helaas staan ze er niet voor open...

Cleo zei

Ja, dan zeg ik Foals.
Heb ze 1.5 jaar geleden al zien optreden in tivoli, toen was ik niet compleet onder de indruk, maar na dit nieuwe en grootse album ben ik toch wel heel benieuwd hoever ze live verbeterd zijn.. (Spanish Sahara kan niets dan fenomenaal zijn live!!)
en na al mijn examens en mn diploma heb ik denk ik wel zin in een feestje:)

Cleo zei

en met mijn pa!
omdat hij zo vaak concertkaartjes voor mij heeft betaald, en omdat we de vorige keer foals ook samen zijn geweest:)

Unknown zei

Volgens mij heb jij je kaartjes binnen, Cleo. Mail me even je gegevens.