31 mei 2010

Niet zeuren, vooruit kijken! (Twitter-strip)

Gisteravond keek ik het Pinkpopverslag op NED3, al Twitterend over de achterhaalde line-up die muzikaal weinig interessants bood. Prodigy, Slash, Skunk Anansie: het leek wel 1996 en shows werden soms zeer plichtmatig afgeraffeld. Ook het variété van Pink kon me niet bekoren. Alleen het Nederlandse DeWolff leek het nog ergens om te gaan, evenals John Mayer, zelfs al behoor ik niet tot de doelgroep van zijn ongetwijfeld briljant gespeelde maar eindeloze solo's... Kijk, lees en luister zelf het complete verslag op 3VOOR12.

Plots realiseerde ik me dat ik voor vandaag nog geen blogpost klaar had staan. Lichte paniek! Wat te doen? Zeuren over Pinkpop? Dat leek me een bijzonder slecht plan, zeker omdat ik een avond eerder zo genoten had bij de albumpresentatie van Metro Mortale in dB's. De keuze was daarom snel gemaakt: liever aandacht voor fris, opkomend talent in plaats van zeuren over vroeger-was-alles-beter. Zaterdag Twitterde ik er ook op los en dat verliep ongeveer zo:

Ik verstond zijn naam verkeerd: niet Hessel, maar Jesse van den Doren. Z'n eerste liedje was erg mooi, maar staat helaas niet op z'n site. Stuur je het even, Hessel Jesse?

Lyckle overtuigde niet helemaal en ik kan 'em zo gauw niet vinden op internet. Anyone?

Lisa & Tamara alias Tenen & Billen, vermoed ik. Of is dat een jeugdzonde? Ik had ze omgedraaid: Lisa is Tamara en Tamara is Lisa. Laten we Lisa's verdwenen shaker maar de schuld geven van het feit dat Tamara's niet onaardige liedjes niet helemaal overkwamen...

Het bleek Mika AkiMen. Mij iets te hoog onderbroekenlol-gehalte, maar er zijn vast bruiloften & partijen waar zijn malle ideeën en presentatie tot hun recht komen.

De naam van de dame en de heer kreeg ik niet mee. Kan ze dus ook niet vinden op de interwebs. Suggesties welkom. Ze heten Bella & Sebas.

Het was inderdaad Tom Meijer van wijlen Sheriff of Hong Kong, de band waar ook Marnix van Metro Mortale in zat. Tom is te horen op MySpace.

Ja, Chris was een goeie! Luister zelf.

Het bleek Joost Oskamp aka Joast van voorheen Taxi To The Ocean. Mooi solo-album komt na de zomer, schijnt.

Goed, ik werd er zelf niet compleet wild van, maar Einstein is een Foundations-achtige Hit. Donata heet ze, en ze zit op Bandcamp (goed!) en MySpace.

Bo Menning is Aestrid (dankjewel, Daniël), maar dan met band. Vorige maand ook te zien en te horen op Koninginnenacht, download het debuutalbum (= WeTransfer). Ik was zeer onder de indruk!




Aankleding was ook geweldig: je kon het artwork kopen, rook wierook, werd geknuffeld door engeltjes in het publiek, op een A4'tje getekend samen met de heren van de band, er was plek voor gehandicapten en we kregen hapjes, geserveerd in een sjoelbak:

Klasse. Ik ben fan!

7 opmerkingen:

Bram de Wijs zei

Mooi zeg, jammer dat ik het moest missen. En blij dat ik je aan ze heb gekoppeld! ;)

Leon zei

Debuut van Aestrid al geluisterd?

Unknown zei

Aestrid gaat met een nieuwe plaat komen!

En Joosk is vanaf nu Joast komt in september met zijn debuut. En die plaat is goehoed! Goeje band heeft Joast ook :-)

breun zei

Als ik het goed heb bestaat Aestrid tegenwoordig uit de bovengenoemde Bo, bovengenoemde Joost, bovengenoemde Tom en Marnix uit het bovengenoemde Metro Mortale. Dat was in ieder geval wel de formatie waarmee ze op Koninginnenacht optraden. Klonk goed!

Marnix Dorrestein zei

De twee meisjes waren inderdaad Tamara en Lisa maar Lisa speelde de shaker en Tamara de gitaar.

Lyckle is een beetje chaotisch, hopen dat je hem nog eens tegenkomt en hij weer een liedje speelt is het beste plan.. Vind ik ook jammer.

Onbekende jongen en meisje waren Bella en Sebas. Sebas was vooral begeleiding en Bella is te vinden op www.myspace.com/musicbella

Chris zet bijna alles wat hij maakt op zijn website: www.chriskok.net
(onder andere ook het project samen met Donata, ook een van de singer/songwriters en ik)

Volgende 'niet te vinden op internetter' was Donata www.donata.bandcamp.com of www.myspace.com/donatamusic

Niels, leuk dat je er was en het zo verslagen hebt. Chris was ook heel blij maar baalde een beetje van zijn poepbruine pak (waar ik het ook wel mee eens was, dat hij poepbruin was)

Groetjes

Unknown zei

Thanx, Marnix. Alle links aangepast en toegevoegd. Was een mooie avond!

Unknown zei

Op donderdag 1 juli kun je meer van het debuutalbum van Joast horen tijdens de 'juni'-editie van Club 3VOOR12/Utrecht. Het is één van de weinige voetballoze avonden dus geen reden om niet te komen.

Thx voor het verslag trouwens, dat vormde een mooie afwisseling tijdens familieweekend.