Sia's veeleisende fans, Twitteren met regisseur Martin Koolhoven en eerdere Twitter-strips: Bandcamp: we leggen het nog 1 keer uit, Persoonlijke klantenservice én sales in 2010, Persoonlijke klantenservice #2, Hoe onzinnige Kyteman-geruchten ontstaan (en worden gerectificeerd), De ondergang én opkomst van Voicst op Twitter, De wonderlijke avonturen van The Gasoline Brothers (onderaan) en Lachen met Ice-T.
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
16 mei 2010
Twitter-strip: Bepaal zelf je prijs (2)
@Deviationmusic liet zich inspireren door deze eerdere Twitter-strip en de ervaringen van Most Unpleasant Man:
Labels:
ervaringen delen,
leuk,
twitter,
Twitter-strips
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
7 opmerkingen:
Zo moet dat! Bij nieuwe Cd's werkt het ook prima trouwens.
Rachel Louise organiseert huiskamerconcerten, de mensen mogen achteraf zelf bepalen wat ze betalen voor het huiskamerconcert (inclusief hapjes en drankjes). Werkt erg goed..
Dat is ook nog een leuk initiatief inderdaad!
Wat Bram bij de eerdere twitterstrip opmerkte baart me wel nog wat zorgen. Onze doelgroep is dezelfde als die van OSL, dus de opbrengsten zullen lager zijn. Aan de andere kant heeft een handtekening en "even op de foto" ook weer meer waarde dan bij een oudere doelgroep.
We zullen het zien als de nieuwe EP in september uitkomt.
Voordeel van die jongere doelgroep is dat ze ook betalen voor een postertje met handtekeningen ;) dat doet de oudere doelgroep dan weer aanzienlijk minder snel. Je kunt dus meer verkopen voor minder geld, en je verspreid meer promotie materiaal. Dus ik zie een kans.
Ik zou de promotie onder jongeren toch proberen via het internet te laten gaan ipv van een flyertje hier en daar.. Promotie is promotie, maar de kansen op het gebied van promotie zijn op het internet 100 maal groter..
@matthijs
ik bedoelde dat je posters met handtekeningen kunt gaan verkopen. En gezien het feit dat die poster incl handtekening door de hele vriendinnengroep bestudeerd moet worden is dat een goede promotie. Het mooie is dat je die posters voor weinig geld kunt laten maken maar voor een paar euro kunt verkopen. En er mogelijk nog nieuwe fans bij kunt krijgen.
Ik heb het dus niet over flyeren of over het laten vallen van internet. Een poster met handtekeningen heeft voor een fan overigens meer waarde dan een internetsite.
@Niek
Klopt helemaal!
Een reactie posten