Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
"Een goed idee = een goed idee en leidt, mits strak uitgevoerd en tegenwoordig met (veel) hulp van anderen tot nog veel betere ideeën, kansen en heel veel meer moois"
Goed advies, maar wel raar dat het van de man komt die z'n band even aan de kant zette om een in z'n uppie (grotendeels dezelfde sound als zijn band) een plaat opnam en zelf (co)produceerde.
Ik speel niet in een band, Sjoerd, en het was mijn advies :-)
En eerlijk gezegd vind ik je conclusies (te) ver gaan, zeker voor iemand die er niet bij was. Op basis van dezelfde argumenten kun nl. ook exact het tegenovergestelde beweren: die plaat in z'n uppie maakt onomstotelijk duidelijk waarom de 2 bandalbums klinken zoals ze klinken. Beide conclusies gaan te kort door de bocht, denk ik.
3 opmerkingen:
"Een goed idee = een goed idee en leidt, mits strak uitgevoerd en tegenwoordig met (veel) hulp van anderen tot nog veel betere ideeën, kansen en heel veel meer moois"
Goed advies, maar wel raar dat het van de man komt die z'n band even aan de kant zette om een in z'n uppie (grotendeels dezelfde sound als zijn band) een plaat opnam en zelf (co)produceerde.
~Sjoerd
En wat is je probleem precies, Sjoerd?
Ik speel niet in een band, Sjoerd, en het was mijn advies :-)
En eerlijk gezegd vind ik je conclusies (te) ver gaan, zeker voor iemand die er niet bij was. Op basis van dezelfde argumenten kun nl. ook exact het tegenovergestelde beweren: die plaat in z'n uppie maakt onomstotelijk duidelijk waarom de 2 bandalbums klinken zoals ze klinken. Beide conclusies gaan te kort door de bocht, denk ik.
Een reactie posten