10 december 2010

Opeens weet je het: ik word fietskoerier!

Deze jongste aanwinst van het @CentraalMuseum in Utrecht mocht ik vanochtend fietskoerieren van het enige verkooppunt ter wereld (liefhebberszaak Da Capo) naar de gelukkige nieuwe eigenaar.

Edwin Jacobs, directeur van het Centraal Museum zegt over de aankoop: “Het is bijzonder dat een Amerikaanse band de kunststroming De Stijl op deze manier actueel en jong maakt en het Rietveld Schröderhuis als hoogtepunt van deze kunststroming als inspiratiebron voor hun muziek ziet.“ Het album wordt vanaf vandaag getoond in het Centraal Museum, waar t/m 30 januari ook de grote overzichtstentoonstelling Rietvelds Universum te zien is.
Van harte met deze mooie aankoop! Hij blijkt direct al aanzienlijk meer waard dan de €50 die ik ervoor betaald heb en die Michel van Da Capo (onder rechts, voor de gelegenheid geheel in De Stijl gekleed) naar het Snurkhuis overmaakt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het feit dat de plaat voor $180 op eBay staat, betekent niet dat de plaat dat ook waard is. Niemand heeft dat bedrag geboden, het is de "Buy It Now" prijs. Ik kan "Kerst met Jannes" op eBay zetten met een prijs van $3000, maar dat zegt niet zo veel over de waarde van de plaat.

Dat je ooit meer dan 50 euro voor die plaat kan krijgen acht ik wel aannemelijk overigens.

Unknown zei

Gelukkig gaat-ie hier niet weg :-)