26 juli 2012

Schatgraven in #Spotify (10) - Fleetwood Mac

Soms obscuur, soms een classic, soms recent, af en toe langer geleden, maar altijd goed: een vakantieserie op EHPO, in z'n geheel aan te klikken via schatgraven in Spotify. De plaat of artiest van vandaag niet leuk, niet je smaak of hoor ik het verkeerd? Morgen een nieuwe kans.

Vandaag een absolute klassieker, omdat ik dit boek las (check die site & voorpublicatie):
Wie? Fleetwood Mac (Wiki)
Welke? Rumours (Wiki)
Wanneer? 1977
Wat? De typische US Westcoast sound van de jaren '70.
Waarom? Om het album, de band, het spel, de songs, de hoes, San Francisco, het verhaal, zon, Stevie, Miami, de drank, drugs, LA, scheidingen, sound, Lindsey, de cocaïne, kortom ALLES. Maar vooral omdat ik Rumours jaarlijks nog 3-4 keer opzet en me nog iedere keer verbaas hoe ont-zet-tend goed deze plaat is. Verveelt nooit.
Woogtepunten? Op deze plaat staat simpelweg geen zwak nummer. Sterker nog, de band moest wegens ruimtegebrek 1 ronduit briljant nummer van het album laten (dus ruzie en nóg een goed verhaal erbij). Vandaag is Dreams favoriet.
HIER op Spotify. En als bonus van NME: 20 insanely great Fleetwood Mac songs, ik verzamelde mijn favorieten speciaal voor Erwin in deze playlist. Enjoy! Tot morgen, om precies 9.30u.

1 opmerking:

Anoniem zei

Fleetwood Mac Tribute met Trixie Whitley en ander lekkers ...
http://focus.knack.be/entertainment/muziek/muzieknieuws/trixie-whitley-op-fleetwood-mac-tribute-album/article-4000118920289.htm