28 juli 2012

Schatgraven in #Spotify (12) - John Grant

Een vakantieserie op EHPO, in z'n geheel aan te klikken via schatgraven in Spotify. De plaat of artiest van vandaag niet leuk, niet je smaak of heb ik het mis? Morgen een nieuwe kans.
Wie? John Grant (Wiki, ex-The Czars)
Welke? Queen of Denmark (Wiki)
Wanneer? 2010
Wat? Georkestreerde pop, singer/songwriter, voor liefhebbers van Rufus Wainwright, Antony & the Johnsons, Bertolfs Magnum Opus en Morrissey's teksten.
Waarom? Zoals ik eerder blogde: 'Met afstand mijn meestgedraaide plaat van 2010. Op weg naar Vlieland, terwijl ik mijn boek schreef, op de iPhone, thuis, in de auto en bij anderen. Twaalf 24-karaats songs [plus 1 briljante bonustrack], prachtig ingespeeld door Midlake en met de tekstuele brille van Morrissey: tranen van het lachen, lachen om het huilen. Grant geeft het zelf toe: humor is zijn weapon of choice.' Eind dit jaar een nieuw album, schijnt.
Woogtepunten? Prijsnummer Marz, bonustrack Fireflies, Queen of Denmark, Where Dreams Go to Die, Outer Space, It's Easier, Sigourney Weaver, TC & Honeybear, Silver Platter Club.
HIER op Spotify. Tot morgen om precies 9.30u!

Geen opmerkingen: