10 november 2008

a balladeer doet het zo (2)

Niclas deelt Marinus' enthousiasme over YouTube: "Een prachtmedium. Het is echt een platform waar je talent kunt ontdekken en waar je als muzikant iets moet kunnen wil je opvallen. Als je niet kunt zingen of spelen heb je niets aan een video op YouTube; dan val je door de mand. Als je wel iets kunt, krijg je al snel support vanuit de hele wereld. Zo nam de dochter van Nick Eede de moeite mij een berichtje te sturen dat zij en haar vader dit een toffe versie van zijn song vinden! Prachtig toch? YouTube is voor mij echt ontdekken en ontdekt worden. Bizar om te bedenken dat al 20.000 mensen over de gehele wereld een video van mij hebben bekeken en beluisterd..."


Marinus vervolgt: "
Last but not least: onze eigen site. EMI liet een half jaar geleden weten geen geld te hebben voor een nieuwe. Nou kan ik zelf niet echt sites bouwen, but with a little help from my friends kwam ik een heel eind. Klein beetje Flash, maar voor de rest in HTML. Mijn HTML-taal is niet vlekkeloos, maar ik kan een aardig gesprek voeren. Het forum (dat een prominentere plek op onze site moet krijgen) is ook belangrijk en onze fansite op de hoogte houden eveneens.

En als allerlaatste: nog steeds zoveel mogelijk namen voor
onze mailinglist verzamelen. We vragen sinds een paar jaar ook om de woonplaats en de provincie van onze fans. Zo kunnen we voor een optreden in die provincie in de week van het optreden een reminder sturen. Maar we gebruiken onze nieuwsbrief vooral voor het grote nieuws: nieuwe tourdata, clipprimeur (gemaakt door Coart, vanmiddag voor het eerst te zien bij TMF Reaction, daarna direct op onze YouTube) en een nieuw album (eh...)."

[update: daar is-ie:]



Dankjewel, Marinus. Je eindigt met het belang van het updaten en onderhouden van je eigen website. Morgen een boeiende bijdrage van Fulco Polderman over hetzelfde onderwerp.

Geen opmerkingen: