17 november 2008

LPG doet het zo (2)

LPG's drummer Christiaan vertelt verder: "Naast dat wij onszelf op de best mogelijke manier proberen te promoten, besteedt goede vriendin Louise veel aandacht aan ons op haar weblog. Ze post ook op VPRO's 3voor12 (en staat rechts bij de volgers van dit blog). Dit stimuleren wij enorm. We vinden het belangrijk dat mensen niet teveel op een guerilla-achtige manier kennis maken met LPG. De promotie van releases, optredens en nieuwtjes over LPG zijn tegenwoordig heel goed te doen met Hyves en MySpace. Wanneer wij bijvoorbeeld in Middelburg spelen, gebruiken wij MySpace en Hyves om mensen uit die omgeving op de hoogte te brengen. Wanneer we een comment achterlaten met een widget erin, zijn mensen slechts één klik verwijderd van onze muziek. Het is een goede, vriendelijke manier om op te vallen want een LPG-widget is een kunststukje op zich:



We gebruiken zeker MySpace veel voor het communiceren met fans en vrienden. Zo hebben we de Zweedse band Alibi Tom leren kennen via MySpace en uiteindelijk met ze getourd in Nederland en Zweden. Leuk om te merken dat je via MySpace goed kunt netwerken!"

Opvallend om te zien is dat Christiaans verhaal en daarmee LPG's visie op hun internet-aanwezigheid bijna haaks staat op het verhaal van Fulco vorige week. Fulco propageerde daarin dat je eigen website het belangrijkste platform blijft, vooral vanwege de data die je zo kunt verzamelen. Ook weet je niet welke platforms en social communities (en dus die fanbase die je daar hebt verzameld) over 2 jaar nog bestaan. Christiaan en LPG kiezen blijkbaar bewust voor een artistiek statement op hun eigen site, muziek, informatie en nieuws op hun MySpace en een soort basis-aanwezigheid op Last.fm, Hyves en Bandcamp. Beslis zelf van welke kerk jij lid wordt.

Dank voor je bijdrage, Christiaan. Tot op Noorderslag!

Geen opmerkingen: