4 november 2008

Een kijkje achter de schermen (2)

OPROEP: Michiel gaf gisteren en Niclas geeft vandaag een kijkje achter de schermen van zijn internet-activiteiten, ideeën, twijfels, missers & successen. Graag ontvang ik meer van dit soort leerzame praktijkervaringen. Dus Pim, Pim (of Barry?), Robin, Bram, Tjeerd (of Sven?), MarinusMaurits en iedereen die zich aangesproken voelt: laat je horen. Ook als volstrekt onbekende muzikant, producer en lezer van dit blog roep ik je op je ervaringen, ideeën en visie te delen! Mail me.

Niclas' Bandcamp is pas een paar weken in de lucht en hij noemt zichzelf dan ook een Bandcamp-n00b. Over zijn ervaringen vertelt hij: "Bandcamp komt meteen vertrouwd over. Basic, terwijl je toch alle tools binnen handbereik hebt. Ik heb er nog maar 1 nummer op staan en de opmaak wordt later voltooid (wanneer ook het ontwerp van mijn eigen site af is), maar toch werkt het al prima.

Ik kwam in contact met Bandcamp door je blog. Na het lezen van de hilarische FAQ besloot ik deze service met mijn bewerking van 10cc's 'Wall Street Shuffle' te testen. Via mijn tijdelijke site en na een uitgebreide e-mailing was de track inmiddels meer dan 200x gedownload:


Na zo'n 2 weken op Bandcamp is mijn versie nog eens 25 keer afgespeeld. Door ongeveer de helft van de bezoekers volledig, door de rest gedeeltelijk:


Ik heb mijn Bandcamp-account vooral via het blog op mijn Hyve gepromoot. Handig, want dit blog kun je ook op andere Hyves-accounts plaatsen. Hyvers die bijvoorbeeld Jason Mraz tof vinden, vinden mijn muziek meestal ook wel te pruimen [de tactiek van het hokje, red.]. Mijn Hyve heb ik onlangs opgefrist en toen ook wat nieuwe vrienden gemaakt. Die gaf ik de gratis track via een link naar mijn Bandcamp-account. Dat blijkt prima te werken:


Ben wel heel benieuwd wie of wat er op Sp!tsnieuws naar me doorlinkt(e); kan hier namelijk niets over terug vinden op hun site. Bij de downloads wordt aangegeven dat de song inmiddels ook 7 keer is gedownload [toe maar!]: 


Snap niet dat ik nog niet door de grote radiostations ben opgepikt ;-)

Vanmiddag vertelt Niclas verder.

Geen opmerkingen: