- Zo kan het ook: het onvolprezen The Black Atlantic (haal hier het mooiste Nederlandse album van vorig jaar - voor nop!) ziet een Canadees meisje op YouTube dansen op hun muziek, zet de video op hun eigen website, speelt daarna op het Canadese NXNE en neemt een nieuwe clip op waarin hetzelfde meisje danst. Prachtig:
- Sluit aan bij what the music industry can learn from the open source movement. En van gratis. Hoewel: there are no 10 steps to music stardom and there is no magic formula either (blogpost).
- Hupsakee, via Robert: The History of Hip Hop Mixes. 30 jaar, 30 mixen, 1 per jaar: 1979-1989, 1990-1999 en 2000-2009. Wat een schatkamer! Meer *nieuwe* en oude muziek: Impossible Situations (compleet album + bijzonder artwork), daytrotter.com (site vol Peel-achtige sessies, lees meer, via Kris en Lost Painters), de eerste dubstep crossover-hit volgens Menno en Job, Stairs To Nowhere neemt tweede album op, Marina L. recyclet Silence is Sexy (prachtig gevolg van alle instrumentale versies van je album vrijgeven!) en soundtrack van Radiohead-producer Nigel Godrich (= Spotify-link). De trailer van die film:
- Borsato's brand lijkt nog niet uitgewoed. Als-ie er maar niet nóg zo'n draak van een nummer over zingt. Kan iemand ook deze dame tot bezinnen brengen?! Ergste albumtitel ooit, met afstand. Marketingplannen en -concepten op muziek gezet: geen fan die dat wil horen. Bah! Dit is dan weer wél een uitstekende albumhoes:
- Heel veel werk, nihil verkopen, de hoogste afdrachten naar 19 van Simon Fuller. Dat lijkt me een kat in de zak (via Entertainment Business):
- Vincent Icke weigert over te stappen op e-books vanwege (producenten van) e-readers. Hij heeft een belangrijk punt (hoewel vaker gezegd), maar draaft door in z'n conclusie. Reageren kan niet bij NRC (#oudemedia, #fail), dus doen we ergens anders op internet. Herbert Blankensteijn schreef ondertussen een zeer weloverwogen brief naar de Volkskrant over internetvrijheid. Sterk.
- 'Twitter-strip', ik had de term vast moeten leggen. Werd ik nog 'ns rijk. Atze maakte een mooie over een rel rond GeenStijl en 2 neergeschoten hiphoppers. Bij vlagen verbijsterend.
- Interpol legt uit waarom het vorige album bij major platenmaatschappij Capitol (EMI) uitkwam, de nieuwe weer bij het onafhankelijke Matador, wat de verschillen en hun ervaringen zijn. Arcade Fire ook (blogpost). Vond je die vorige Interpol minder? Niet EMI's schuld, de band neemt alle verantwoordelijkheid (via Erik). Ook niet EMI's schuld: The Beatles nog steeds niet op Spotify of iTunes. Ligt aan Yoko. Gaat gelukkig niet ten koste van de vinylverkoop:
- Vinyl? Kun je zelf maken (via Aram)!
- Bizar: dating site voor Insane Clown Posse fans. Veel erger: Europese richtlijnen rond auteursrechten werden mede verlengd op basis van een (geheim!) rapport van de British Phonographic Industry (BPI). Schandalig en oliedom. Erik mailde voorts dit artikel over de rijdende Amerikaanse auteursrechtenpolitie, die gelukkig leert van eerdergemaakte fouten: "When a new player comes along, don’t kill it, make a deal with it."
- Als altijd, lachend afsluiten: het complete werk van artiesten in 140 tekens (via Paul):
2 opmerkingen:
Vincent Icke heeft blijkbaar nog nooit van open source en open standaarden gehoord. Verder wel leuk artikel, maar wel heel erg veel links..
Voor het eerst hier, Catharina? Die oneindige hoeveelheid links is exactly the point van deze, inmiddels 76-delige, serie :-)
Een reactie posten