Ogenschijnlijk een fraaie, maar verder doodgewone bandfoto. Tot je ziet dat het tomatenpuree op een plein in Den Haag is (wie liever plaatjes bekijkt, klikt hier voor het fotoverslag):
Christiaan vervolgt: "Met onze eigen (video)website willen we mensen nog steeds op de hoogte brengen van alle nieuwtjes omtrent LPG, maar het uiteindelijke doel is mensen kennis te laten maken met een indruk. Je komt op onze website en ziet 5 mensen, wanneer je er op klikt kom je in een andere setting. Het is meer een artistiek grapje en geen gelikte, informatieve website. We zijn niet de Belastingdienst, wij zijn LPG. TADAA!
Toch hebben we wel gekozen voor een linkje naar onze MySpace. Hier presenteren wij al onze contactgegevens, foto’s, filmpjes, belangrijke links en bovenal onze liedjes. Als mensen onze site betreden kunnen ze heel gemakkelijk naar deze pagina, dus wat dat betreft hebben we een doordachte usability. [Andrew van het onvolprezen New Music Strategies vindt het niet slim om MySpace als belangrijkste vindplaats van al dit nieuws en deze gegevens te gebruiken. Hij legt uit waarom.] Natuurlijk kun je onze eigen site analyseren en vaststellen dat de lijndetectie niet doordacht en de site niet optimaal gebruiksvriendelijk is. Maar wij vinden dat onze site zich juist moet onderscheiden van al die sites waar alle informatie zo geforceerd aangeboden wordt. En als mensen dit niet kunnen waarderen, zijn ze 1 klik verwijderd van onze MySpace."
Wordt vanmiddag vervolgd.
Wordt vanmiddag vervolgd.
1 opmerking:
Jammer dat ik net bij het bezoeken van de site (voor ik doorlas) geen idee had wat ik moest doen en dus ook niet op de hoofden geklikt heb.
Zo loop je volgens mij je doel voorbij. Een hint aan de bezoekers geven lijkt me het minste wat je kunt doen.
Een reactie posten