Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
Wat een kolder van de doorgaans zo verstandige Ilja Leonard Pfeijffer over boeken in eigen beheer uitbrengen, met als dieptepunt die laatste alinea over het belang van een logo. Een logo! Vervang 'boek' door 'muziek' en Pfeijffer verwoordt exact hoe in 1977 tegen eigen beheer werd aangekeken: niet goed genoeg voor een 'echte' platendeal. En dat klopte. Toen. 35 Jaar later staan er in een goede week 3 eigen beheer releases op de playlist van 3FM. Dat gaat bij boeken geen 35 jaar duren... Wat zeg ik, Amanda Hocking en John Locke zijn al lekker bezig!
Meer boeken, maar vooral films en DVD's in de column van Ernst-Jan: 'Terwijl wij hier aanklooien met technieken uit de vorige eeuw en onze distributierechten niet op orde zijn, zetten ze in de Verenigde Staten volledig in op streamen.'
WOW! Wat een prachtige clip van Kings of Convenience (wel even geduld hebben voor de magie start). Ook *nieuwe* clip van Spinvis, clip en gratis 6-track EP van het getalenteerde Über-Ich, prachtige Onder Invloed sessie op Vlieland met Case Mayfield (incl. cover van Damien Rice), nieuwe James Blake en held Ben Folds over z'n aanstaande driedubbele verzamelaar. Must-have.
How to succeed in the music business (without selling out): 'Just ask Caravaggio, who [...] was used to sell Catholicism.' Via Gijsbregt. Essentieel om te slagen als hiphop artiest: gratis mixtapes. Mooie uitgebreide analyse in Billboard, via Robert, het lezen waard. En zo regel je je publiciteit en slaagt:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten