Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
Mooie polemiek: Gijsbert Kamer (de Volkskrant) windt zich op over de gratis Miles Davis CD die afgelopen zaterdag bij NRC zat: in de marketing en het bijbehorende boekje wordt in zijn ogen een loopje genomen met de muziekgeschiedenis. Guuz Hoogaerts vindt het gezeur. In dat laatste stuk staat veel interessants: het laat wat mij betreft zien hoe fans en liefhebbers muziek aanschaffen (daar had ik eerder een vergelijkbare discussie met Kees de Koning (Top Notch) en trompettist Rob van de Wouw over), maar ook dat zowel industrie als consument profiteren van maximale keuzevrijheid. Daarbij vertrouw ik de marktwerking en dus het 'public domain' meer dan 1 rechthebbende...
1 cent per podcast voor 538 is natuurlijk helemaal niet het probleem. De arrogantie waarmee Buma zoiets met terugwerkende kracht invoert is het probleem. En het feit dat deze regeling alle kleine podcasts om zeep helpt.
2 opmerkingen:
"Zo voorkom je een boel overlast: How to keep Spotify from posting every song you listen to on Facebook."
Dit is inmiddels alweer achterhaald, Spotify heeft sindskort ook een knop 'private listening', waarmee je voorkomt dat alles op Facebook gepost wordt.
1 cent per podcast voor 538 is natuurlijk helemaal niet het probleem. De arrogantie waarmee Buma zoiets met terugwerkende kracht invoert is het probleem. En het feit dat deze regeling alle kleine podcasts om zeep helpt.
Een reactie posten