25 mei 2012

Wilde ideeën & nieuwe muziek (163)

Het was een hele mooie week:

  • *Nieuwe* album van helden The Walkmen, The Weeknd-achtige post-dubstep (?), future hip hop (??) en glitch R&B (???) van XXYYXX op Bandcamp (al die stijltjes & namen ook...), clip van de jonge Jake Bugg (in ons eigen Amsterdam opgenomen - wat een Hit!), EP Fitz & The Tantrums, prachtige Essential Mix van Nicolas Jaar (zoals op Twitter opgemerkt 'ideaal voor zondagochtend' - daar is niks aan gelogen!), track Afghan Whigs, bizarre instructievideo Sigur Rós bij nieuwe single (album op de Luisterpaal), 8-bit-versie OK Computer (via Marinus), heel Pinkpop 2012 in een handige Spotify-playlist en dit speelden The Stone Roses op hun eerste comeback gig eergisteren, terwijl wij heel opgewonden twistenden. Heerlijk.
  • Hans Bousie blogt over een failliette boekhandel: 'Wat mij natuurlijk [...] uitermate boeit is waarom de winkel failliet is gegaan en een concurrerende boekhandel meldt geen centje pijn te hebben. Als we die informatie krijgen aangeleverd, dan kan de rest van de boekverkopers daar wat van leren. Is het faillissement tenminste ergens goed voor.' Precies: delen = vermenigvuldigen.
  • Altijd lachen: lijstjes met de slechtste bands allertijden. De 'winnaar' kun je raden... En 'de beste graadmeter voor populariteit van een plaat'? De Top 40, aldus de Top 40. Wij van WC Eend... Nou, nog eentje om hard te lachen dan: Pinkpop start in zelfde opstelling als 2009. 'Op Pinkpop weet je nooit wat er gaat gebeuren en dat moeten we zo houden.' Hihi.

5 opmerkingen:

joris zei

dat DIY Werkt Niet artikel lijkt weer eens op ouwerwetse wijze oorzaak en gevolg door elkaar te halen. conclusie eerste grafiekje: 'teams bring in money' want artiesten met bv. een webmaster verdienen twee keer zo veel met hun cd-verkopen! of, eigenlijk veel logischer: artiesten die veel geld met hun cd-verkopen verdienen, huren vaker een webmaster in! alsof je als beginnend bandje ineens binnen gaat lopen omdát je een accountant inhuurt...

Unknown zei

Dank voor je opmerkzaamheid. Sommige 'bewezen' claims, statistieken en onderzoeksresultaten laat ik graag en bewust aan de interpretatie van de lezers over ;-)

herman zei

Lekker die Stone Roses-playlist, in aanloop naar het concert in de HMH. Ik moet nog wel een beetje studeren op Second Coming, merk ik al, de rest zit zo goed als verankerd in mijn dna...

Rick B zei

*'Televisie is en blijft in het bezit van dé 'killer-app' en dat is content.'*

Ik heb heb hier even over nagedacht en ik denk dat dit het volgende betekent: Het leuke van televisie is dat er leuke dingen op te zien zijn.

Unknown zei

Ja die DIY graphs zijn raar, zeker als je bedenkt dat er een tijdje een "no risk" trend was in de industrie die er voor zorgte dat iedereen alleen bewezen bands ging inhuren.

Dus alleen als je al succes had, waren ze in je geïnteresseerd, dus dan is het niet zo heel gek dat voor even DIY de heilig graal leek.