7 oktober 2009

Laat de kurk knallen! (3)

Details op www.kyteman.com.

3 opmerkingen:

Sylvia zei

Hey Niels! Ik las het goede nieuws al op 3voor12, maar bij deze van harte gefeliciteerd!

Paul zei

Gefeliciteerd met deze prestatie!
Waar ik nou naar benieuwd ben: hoe is de verhouding cd verkoop / betaalde download / gratis download?
En waar zijn de cd's het meest verkocht: online, bij de platenzaak, of bij concerten? Hier kan je een mooie moderne 'case' van maken denk ik.

Unknown zei

@Paul De exacte verhoudingen weet ik niet nauwkeurig nog. Gratis downloads heb ik uiteraard geen idee van (daarom zijn ze gratis ;-), betaalde albumdownloads is zo'n 7-8% + relatief veel losse "Sorry"-tracks bij iTunes (dat is namelijk een Hit :-). Dit zijn vrij standaard verhoudingen, meen ik.

De meeste CD's hebben we verkocht bij de reguliere handel, slechts een klein deel online en bij shows. Ik schat max. 3-4%. Daarbij zie ik Bol.com, voor veel maatschappijen inmiddels de grootste afnemer, als reguliere handel en niet als online. Het gaat immers om het versturen van CD's, geen digitale bestanden.