- Hoe enkele grote internationale artiesten social media gebruiken. Zal Rupert Murdoch opnieuw niet vrolijk stemmen... Ondertussen laat dit stuk met deze uitgebreide maar superboeiende presentatie zien waarom Google zich terecht zorgen maakt over de opkomst van Facebook. Kijken! Nog steeds niet overtuigd? Lees dit (via Martijn):
- De directeur van EMI Benelux trekt enigszins het boetekleed aan. Hun artiest Hans Dulfer heeft net een fraaie overzichtsbox uit, maar dit blog leest hij nooit blijkens de staat van zijn website. Mijn God...
- De fysieke en digitale verkopen blijven kelderen, al belemmeren recente topsellers het zicht een beetje. Ook: The Fall of Music Downloads, over hoe streaming services als Spotify, Grooveshark e.a. legaal downloaden overvleugelen. Illegaal downloaden doe je overigens hier. Of toch niet? Probeer maar...
- Goed nieuws: BBC6 gered. De kaartverkoop van Marco niet:
- Hopelijk gaat het met Only Seven Left beter deze herfst. De heren maakten afgelopen week hun supports en mediapartners bekend, dat helpt allicht:
- Praktische handleiding voor het publiceren van je eigen e-book op verschillende formaten en platforms (via Okke). Dure clip? Ook nergens voor nodig. Een iPhone 4 volstaat.
- Voor een naderende expositie is aan 140 creatieven gevraagd de hoes van hun favoriete liedje opnieuw vorm te geven. Woes van Haaften koos voor Tour de France van Kraftwerk en maakte een tribute, bootleg en limited edition in één:
- Phil Selway, drummer van Radiohead, brengt een solo-album uit. Gratis track. The Teenagers betaal je met een Tweet. Ga je naar Stevie in Parijs, krijg je Prince erbij. Cool. Over Prince berichtte ik vorige week al, omdat hij zijn nieuwste album bij een Britse en een Belgische krant weggaf. Aansluitend valt half internet over hem heen omdat hij het web in 1 moeite door 'uit de mode' verklaart. Why Prince Hates The Internet (via Guuz).
- Tot slot een leerzaam staatje als antwoord op de vraag How to find a music manager:
1 opmerking:
Betaal met een Tweet ... Briljant!
Een reactie posten