2 september 2011

Wilde ideeën & nieuwe muziek (127)

    Vooral die 'Facebook is het moderne flyeren' is, mits goed, met mate en dus relevant toegepast, een waarheid als een koe. Zó simpel en vooral: krrrratis.
  • En Facebook? Is vanaf 22 september het nieuwe iTunes. En Twitter de bron om schrijvers te ontdekken. Die moderne wereld toch...
  • Nu ook digitale kluis van The Pirate Bay. Legaal ditmaal, schijnt.
  • Mooi, inzichtelijke interview met de music supervisor van een paar grote Amerikaanse TV-series en films. Tof om te lezen hoe dat werkt, via Pierre.
  • Boekhandelaar anno 2011, een persoonlijk en bij vlagen ontluisterend verhaal achter de sluiting van Boektiekje in Katwijk. Vooral wat eigenaresse Bertine zegt over boekprijzen, niet-aansprekende thema's van de Boekenweken, het gebrek aan dienstverlening-op-maat van uitgeverijen en het Centraal Boekhuis zou al die partijen meer zorgen moeten baren dan ze doen. Niet alleen zijn dit eerlijke vragen van een goede klant, tegelijkertijd ligt juist hier de ruimte voor een fysieke winkel (en dus de uitgeverij) in het digitale tijdperk.
  • Allemaal te laat voor Free Record Shops paradepaardje Fame... Triest. Op Twitter praten we na over de toekomst van fysieke en digitale verkopen, wereldwijde ketens vs. goed gesorteerde speciaalzaken, muziek en DVD's, de ontwikkeling of leegloop van binnensteden vs. online bestellen. Lees mee. En Werner analyseert de trends en cijfers. Boeiend!

2 opmerkingen:

Mark zei

Bij: "In Paradiso spelen? Grijp je kans!"

Die aansporing lijkt nodig: een enkele contest op OngekendTalent trekt zelfs 200+ inschrijvingen.

De vraag: "Wat is je plan" is een hoge drempel. Er ligt nog een markt braak voor "Doorbraak", vrees ik!

Maar inschrijven kan nog. Go!

Ron zei

waarom is Paradiso voor veel mensen zo belangrijk? Is dat het hoogst haalbare? Leuke tent, maar de kuip volkrijgen is toch wat anders.