- 8 redenen om eerst nóg een EP op te nemen alvorens je aan een compleet album begint.
- 6 Muziek-services met elkaar vergeleken: welke verslaat iTunes?
- MySpace niet.
- De nieuwe Manic Street Preachers is gelekt. Doe geen moeite: schaf de Best Of aan met die paar briljante singles en je bent klaar. Op een fatsoenlijk album, dat je van begin tot eind kunt uitluisteren, heb ik de heren nog nooit kunnen betrappen...
- Interpol wel. Al 3 keer zelfs. Een vriendelijke Pool (en blijkens de titel van zijn blog tevens Smiths-liefhebber) heeft de B-kanten en moeilijk verkrijgbare tracks verzameld. Handig.
- De 20 beste plekken om on-line nieuwe muziek te ontdekken. Last.fm wint.
- Op Lopend Vuur: de beste en goedkoopste manier om als muzikant op de plek van je optreden te komen.
- Benieuwd hoe het Muziekpaleis in Utrecht eruit komt te zien? Check de brochure. Inclusief zij-aanzichten, impressies en dwarsdoorsnedes.
- Bandcamp is opnieuw verbeterd: betalen kan nu in 18 verschillende valuta's (dus ook €'s), je kunt de prijs van je downloads voortaan ook op 0 zetten en de kosten voor PayPal verlagen. Check ook hoe Bandcamp de statistieken en overzichten verder verbeterd heeft, misschien wel het boeiendste onderdeel van de service die ze bieden! Bandcamp wekt de indruk dat alle veranderingen en verbeteringen steeds (juist!) worden doorgevoerd op verzoek van de gebruikers. Klasse! De bedankjes stromen dan ook binnen. Sticker erbij?
- Creed weer bij elkaar. Gruwel!
- Spotify heeft inmiddels 1 miljoen gebruikers aan de overkant van het kanaal. Per dag komen er zo'n 40.000 bij (niet allemaal uit de UK), in eerste instantie vaak via de gratis service. Vorige week kon je in 2 delen lezen wat ik van Spotify vind. Verder doet Universal als eerste grote label mee aan People's Music Store. Dat moet gezegd worden: de grootste wereldwijde muziekmaatschappij is vaak als eerste betrokken bij nieuwe, veelbelovende on-line initiatieven. Hulde! Beide berichten komen van music :) ally.
Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt. Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
1 mei 2009
Wilde ideeën & nieuwe muziek (16)
Labels:
Bandcamp,
gratis downloads,
jammer jôh,
Last.fm,
nieuwe muziek,
oude muziek,
spotify,
wilde ideeën
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten