6 augustus 2011

@giro555 maakt speciale @22tracks playlist - stem mee over EHPO's bijdrage (RT mag)

Komende maandag draait op het onvolprezen 22tracks.com een thematische giro555-playlist, een lijst die het gevoel van Nederland rond de noodzakelijke actie voor de Hoorn van Afrika vertegenwoordigt. Giro555 heeft 22 dj's, muzieksamenstellers, radiomakers, bloggers en liefhebbers benaderd die ieder met hun luisteraars of bezoekers een nummer kiezen. Met de playlist willen de Samenwerkende Hulporganisaties iedereen bedanken die de actie ondersteunt en nog meer aandacht vragen voor giro555 via andere kanalen en met een andere boodschap.

De tot nu toe doorgetwitterde nummers (zie hier):
Ik ben ook gevraagd een nummer aan te leveren en roep voor de keuze jullie hulp in. In de serie geschreven muziek poog ik de liefde voor een nummer om te zetten in woorden, bewust zonder link naar muziek of beeld (hoog tijd dat ik weer 'ns een aflevering schrijf...). Voor deze actie stel ik voor een keuze te maken uit 1 van de 7 songs die in die serie voorbij zijn gekomen:
Je stem laat je achter in de reacties. De deadline is morgenavond om 12u. Dank!

UPDATE: tis Nick Drake geworden. Dank aan iedereen die stemde!

15 opmerkingen:

Jeltje zei

Doe mij dan toch Nick Drake maar! :)

Sjoerd Goderie zei

Hoe je aan deze lijst komt ismij een compleet raadsel en het is ook te lastig om te kiezen, maar vooruit.... The La's is uit dit lijstje toch het nummer dat me het meest doet...

Eefje zei

Nick Drake, douze points.

Sylvia Wink zei

The age of love.

Lode Broekman zei

Komt niet vaak voor dat ik een Bowie nummer niet kies. Lady Stardust is prachtig. Toch kies ik voor het even prachtige Northern Sky.

herman zei

Doe mij maar The Age of Love, al vind ik ze allemaal wel mooi. ;)

breun zei

Nick Drake s.v.p.

Jack Monde zei

Talk Talk - Give it Up, kom op met die centen voor Afrika!

Marc zei

Lastige keuze tussen The La's en Nick Drake maar doe toch The La's maar.

Gerben van Heijningen zei

Ben ik nog op tijd? Ik zeg Nick Drake!

Werner Schlosser zei

Talk Talk is prachtig, ook qua sfeer. Hoewel 'give it up' misschien de boodschap is die je de mensen in Afrika wilt meegeven...

Werner Schlosser zei

Hoewel 'give it up' misschien NIET de boodschap is die je de mensen in Afrika wilt meegeven, uiteraard...

Jeltje zei

@Werner: Grappenmaker!

Sjoerd zei

Spotify playlistje gemaakt, en meegetypt terwijl ik de nrs luister:

Ook al is Dusty een baas, is dit nummer een beetje te, tsja, gezapig, over-emotioneel. Jammer voor Dusty.
Het was al snel duidelijk dat de Pumpkins geen kans maken. Gitaren en opbouw van die soort is zeg maar sinds de middelbare school niet meer zo mijn kop thee.
Age of Love is ook zo... eh, euro house, en dat past zo niet bij iet serieus als dit, laat staan dat ik het op welke wijze dan ook over mijn hart kan krijgen iemand hiermee te confronteren.... Min!
Ik snap waarom de La's door een aantal anderen gekozen worden. Lekker deinend pop-indie-gitaar deuntje. Vrolijk retro. Prima.
Bowie. Ja, Bowie, mooi nr, downtempo op zijn eigen onnavolgbare manier. Duidelijk werk van een van de groten. Maar ook gedateerd en (voor mijn smaak) te eighties qua stijl. En een beetje Depri. Maar dat past wel weer eigenlijk.
Ik houd mijn hart vast voor het begin van Talk Talk... Dat tot mijn verbazing behalve een eighties beat ook mijn favoriete instrument, de hammond, inzet. Onverwacht positief. Maar als de zang dan begint weet ik gelijk dat dit het niet gaat worden. Maar het moet gezegd worden, het valt me geenszins tegen. Onverwacht.
De track die het meest favoriet lijkt: Northern Sky van Nick Drake... Klinkt inderdaad goed. melancholisch met positieve inslag. Dan stiekem hiervan even het EHPO verhaal erbij lezen. Ja. Ondanks dat de La's ook een sympathieke track in dit lijstje hebben staan... Is dit zonder twijfel de meest geschikte (en mooie) track om te kiezen.

NICK DRAKE - NORTHERN SKY !!! (excusez les caps)

- For the record: Ik heb de artikelen van Niels over deze nrs niet gelezen. En was dan ook volledig onbekend met de meeste nrs! (Shame on Me). -

Unknown zei

Volgens mij zijn we eruit. Dank aan iedereen die meestemde!