- Vandaag beginnen we met lachen. Luid, hardop en heel lang. Met het winnen van X-Factor is geloofwaardigheid sowieso een lastig item, hoe goed je ook kunt zingen. Maar met rondrijden in deze gestickerde patserbak is het helemaal klaar, over en uit. Ook voor lachende BMW-dealers. Inkomsten genereren kan vaker en op meerdere manieren, je geloofwaardigheid verlies je precies 1 keer. Welk management bedenkt dit?! Kansloos:
- Neelie Kroes is on a mission om het auteursrecht in de EU te moderniseren, met de Britse premier Cameron aan haar zijde. Prachtig! Ze Twittert erop los en spreekt zich stevig uit: handhaving moet zijn voorbehouden aan overheden en "internet vermoordt andere media niet". Precies. Dit volg ik op de voet, bijvoorbeeld op 3VOOR12 ('Neelie Kroes geeft auteursrechtenorganisaties veeg uit de pan')! Ondertussen reageert Hein van der Ree, directievoorzitter van BUMA/STEMRA, op het opiniestuk van Judith Sargentini op datzelfde 3VOOR12. Komende maandag mijn gedachten én een voorzet over modernisering van het auteursrecht.
- Internet gaat over verhalen vertellen en dit is een geweldige over Apple en iTunes (via Marcel). Meer Apple: Did Ping just get interesting? iTunes music now in the Twitter house (via Age).
- Nog een prachtig oudje over rechten, dat het belang van Kroes' missie dubbel en dwars onderstreept: Lawrence Lessig over auteursrecht (via Mitch). Schitterend!
- 44 nieuwe namen voor Eurosonic. Meer lijstjes: nieuw binnen in de Serious Talent Chart (en vanavond te bewonderen in Eindhoven):
- *Nieuwe* en oude muziek: debuutsingle Beady Eye (= Oasis -/- Noel), Swingmar-remix van Schradinova (via Timo), klassieke Essential Mix van Andrew Weatherall uit '93 (via Bart), nog één van Daft Punk uit '97, toast speelt de hoofdrol in de nieuwe OK Go-clip, Woost gaat terug naar school, Fresku pakt Lucky Fonz III aan, het hele Paradiso-concert van Jamiroquai op Telegraaf.nl, nieuwe Michael Jackson (nep?) en EP van Jonny (= Norman Blake van Teenage Fanclub + Euros Childs van Gorky's Zygotic Mynci, via Joris).
- Anouk weer alleen en vandaar weg, maar Pulp komt terug. Net als Marilyn Manson, op Cooking Vinyl/V2. What does this trend signify for major labels? Genoeg voor de directeur van EMI om een geruststellend mailtje rond te sturen (via Werner). Jammer dat hij geen Nederlands spreekt, anders had hij iets op kunnen steken van deze prachtige blogpost van Erwin: Muziekindustrie haal de rem eraf. Maak mogelijk. Gelukkig linkt Jeroen naar een vergelijkbaar stuk: The music industry and the developers that can save it.
- Rampspoed: geen beste kwartaalcijfers van Live Nation. Chief Executive Officer Michael Rapino is "scared of what will happen in November and December if that trend continues." Meer cijfers: wat Spotify nu werkelijk betaalt. Meer deprimerende berichten: Less than 30,000 artists are actually earning a living (via Roger). Niet gek, met zulke deals (via Patrick).
- Why the book business may soon be the most digital of all media industries (via Guuz en Saul).
- Volstrekte waanzin: anderhalf miljoen dollar boete betalen voor downloaden. Goed nieuws dan: Muziekpaleis Utrecht lijkt rond (ook op 3VOOR12).
- Mooi artikel over Radiohead, de muziekindustrie en politiek: The best you can is good enough: Radiohead vs. The Corporate Machine.
- Lekker to-the-point tot slot: Top 10 van songs onder 1 minuut :-)
View more presentations from Lykle de Vries.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten