11 november 2010

@Popronde 2010 (slot) - Eindhoven

Als 24ste stad is Eindhoven morgenavond de grootse afsluiter van Popronde 2010. Dit jaar 52 optredens bij 25 podia. Coördinator Monique van den Boogaard (Muze Records) tipt: "Het is lastig om geen namen te noemen die niet in eerdere afleveringen van deze serie aan bod zijn gekomen. Krach, I Am Oak, Little Things That Kill, Heist, Moonpilot, Handsome Poets, Kashmere Hakim, Mary Had A Little Band; ze spelen ook allemaal in Eindhoven en zijn de moeite van het bekijken en beluisteren meer dan waard! Maar er is meer:

Ik verheug me op Zorita, mede vanwege de locatie. Het Inkijkmuseum doet voor het eerst mee en heeft een grote, gele tent in de tuin gezet (Dommelstraat, naast de Effenaar). Daar speelt de band om 20.45u haar Mestizo pop. Dat wordt feest!

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Eins, Zwei Orchestra, de eerste afterparty band in de Effenaar (het 3VOOR12 Hollandse Nieuwe podium in mijn stad). Lekker gruizig en postrockerig, met een stevige scheut pop. Ik zal tevens te vinden zijn bij het optreden van Hollandse Nieuwe Bombay Show Pig.

Mijn grootste tip is de surprise guerrillagig (02.30u in de Effenaar), na Boef en de Gelogeerde Aap. Een traditie, geboren uit het enthousiasme van bands die aan de Popronde deelnemen. Elk jaar stonden er een paar te trappelen tijdens de afterparty: "Aaaah, mogen we nog even het podium op? Met die band samen? Nog heel even spelen?" Avant La Lettre en The Mad Trist, oftewel 'The Mad Lettre', deden het vorig jaar zo:



Wie het dit jaar worden? Daarvoor moet je er gewoon bij zijn. Hint: ze spelen allemaal in Eindhoven en één daarvan is de meestspelende band van Popronde 2010..."

Succes en veel plezier morgenavond, Monique! En dank voor je tips.

Geen opmerkingen: