29 november 2010

De EHPO Jongerendag: schrijf je nu in!

UPDATE:Sinds de start van mijn blog zo'n 2½ jaar geleden word ik wekelijks gemaild voor 'een kop koffie'. Lees: een vraag om EHPO-advies op maat. Als ik op ieder verzoek inga zouden er 8 dagen in 1 week moeten zitten. Het is de reden dat ik EHPO ben gestart. Relevante kennis delen met zoveel mogelijk lezers, stukken efficiënter.

Op 11 februari 2011 komt Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet uit. Ter gelegenheid van het verschijnen van dit spannende jongens- en marketingboek wil ik iedereen de kans geven op persoonlijk EHPO-advies.

WAT?
De EHPO Jongerendag.

WANNEER?
Vrijdag 11 februari 2011, van 13 tot 17u. Na afloop een borrel.

WAAR?
Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), Lange Viestraat 2, zaal 200.
De HKU is gelegen tegenover de Bijenkorf, in het centrum van Utrecht, op 3 min. loopafstand van het Centraal Station. Er is die middag plek voor ongeveer 200 mensen.

WAT KOST HET?
  • €60 als je in je eentje komt.
  • €90 als je met je manager, boeker, productiepartner(s) of complete band komt (ongeacht het aantal bandleden).

WAT KRIJG JE?

  • Eén exemplaar van Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet, twee (2) exemplaren als je met je gehele band komt.
  • Een uitgebreide EHPO-presentatie.
  • Persoonlijk EHPO-advies op maat. Details HIER.

KAN HET OOK GRATIS?
Bijna. Sowieso bespaar je €19,95 die je aan mijn boek had uitgegeven. De BTW kun je aftrekken. Da's nog eens €10 (of €20 als je met je band komt). Blijft er nog €30 over. Daar krijg je op 11 februari €20 van terug als je uiterlijk 21 januari 2011 je vragen voor de EHPO Jongerendag naar mij mailt. Dat doe je op maximaal één (1) A4 en bestaat uit:
  • Een beknopte bio.
  • Een bondige samenvatting waar je nu staat met je band en je muziek.
  • Links naar je site, beeld, geluid en alle relevante platforms waarop je aanwezig bent.
  • De 3 belangrijkste vragen die je die middag beantwoord wil hebben.
Tijdens de EHPO Jongerendag behandel ik de 3 cases die het meest representatief of interessant zijn voor alle aanwezigen. Iedereen die zijn case naar mij mailt krijgt €20 retour, ongeacht of je case die middag wordt behandeld door mij. Wie deelt, bespaart dus geld. Op deze manier kost de EHPO Jongerendag je een tientje!

ADDER ONDER HET GRAS?
Niet echt. Tijdens of binnen een week na afloop zou ik het leuk vinden als je Twittert (#Doorbraak), Facebook't of liefst blogt over wat je hebt gehad aan mijn boek, blog en de EHPO Jongerendag. Kritisch of enthousiast maakt niet uit, zolang je maar concreet beargumenteert waarom je er wel/niet iets aan hebt en je kennis met anderen deelt.

INSCHRIJVEN DOE JE ZO:
Mail me:
  • De na(a)m(en) van de aanwezige(n).
  • De naam van je band of waaronder je producties maakt en/of uitbrengt.
  • J(ulli)e e-mail adres(sen).
  • Of je van plan bent vóór 21 januari je case + 3 vragen naar mij te mailen.
Ik mail je begin januari 2011 de factuur en betaal je op 11 februari €20 terug als ik je case op mail heb ontvangen. Je inschrijving is geldig als het inschrijfgeld op mijn rekening staat.

Meer over Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet:
Mijn boek bestaat uit 2 delen:

Deel I, Een Jongensboek (het complete Kyteman-verhaal, achter de zwarte cover).

Deel II, Een Marketingboek (achter de blauwe cover):
Hoofdstuk 1 - Je verhaal
Hoofdstuk 2 - Geloofwaardigheid
Hoofdstuk 3 - De moderne versie van Do It Yourself
Hoofdstuk 4 - Je eigen zender

13 opmerkingen:

Unknown zei

Goed verhaal Niels! Groeten Carolien Appelman

Unknown zei

Wees welkom, Carolien! :-)

Norman van den Wildenberg zei

En als je nu wil komen en je bent geen band, staat niet ingeschreven bij de belastingdienst, hebt dus geen case etc...

Dan is 60 euro: geen 10 euro aftrek, geen band-case =geen 20 euro korting,
en heeft t boek geen echte nut, want verkeerde kant op geschreven, is dus een boek van 20 euro dat je niet nodig hebt....

Dan is het 60 euro.
EN dat terwijl de presentatie wel interessant lijkt te zijn voor me/ons...

Unknown zei

Volgens mij kun je je in dat geval heel eenvoudig afvragen of dit je €60 waard is. Daar zijn 3 antwoorden op: 'ja', 'nee' en 'misschien'. Dat is niet zo ingewikkeld volgens mij :-)

Laat ik het zo zeggen: mijn persoonlijke ambitie is altijd value for money bieden, liefst de verwachtingen overtreffen. En ik regel dit alles in mijn eentje. Mag je zelf uitmaken of je dat €60 waard is.

Marcel van Driel zei

Ik kost honderd euro per uur. € 60 euro voor een persoonlijk advies van Niels is een koopje, jongens! Wie dat niet wil betalen, moet zich afvragen of zijn of haar ambitie om door te breken wel groot genoeg is ...

Geweldig initiatief, Niels! Ik kijk uit naar je boek.

Unknown zei

Dank voor de back-up, Marcel. Heb ook het idee dat ik een 'concurrerend aanbod' doe voor 4 uur persoonlijk advies + uitgebreide voorbereidingen, maar daar denken sommige mensen blijkbaar anders over ;-)

Bas Vermond zei

"en heeft t boek geen echte nut, want verkeerde kant op geschreven, is dus een boek van 20 euro dat je niet nodig hebt...."

@Norman van den Wildenberg

Als je het boek geen nut vindt hebben, waarom zou je dan wel een advies willen van Niels? Vraag en kijk even rond waar je hedendaags nog een zinnig en onderbouwd advies kunt krijgen voor 6 tientjes...

Roh! zei

Love it! Zero budget marketing voor 60 euro ;-)
I'm in! Tot dan.

Ruth zei

Klinkt interessant! Maar is dat het ook voor een klassieke zangeres die (verder) wil doordringen in de professionele concert en operapraktijk?

Unknown zei

@Ruth: op moment van schrijven hebben bijna 90 muzikanten, producers, managers, journalisten en marketeers van diverse pluimage zich ingeschreven. De nadruk ligt die middag op 'het zelf doen' (DIY) en vooral (online) communicatie, marketing en promotie, ook vaak de onderwerpen op dit blog (waar dit een mooi startpunt voor is). Wat mij betreft staat muzikale stijl daar compleet los van, maar ik kan niet inschatten in hoeverre jij in staat bent voorbeelden en praktijksituaties van andere (pop/rock-)muzikanten naar je eigen praktijk te vertalen. Daar zal vooral afhangen hoe nuttig je deze middag ervaart, denk ik.

R. Soeters zei

Iemand die geen EUR 60,- over heeft om naar Aalberts' verhaal te luisteren heeft het m.i. sowieso niet begrepen en zou juist een plek op de eerste rij moeten krijgen/ambiëren.
Ik heb gisteren noodgedwongen een tijdje naar Niels geluisterd en denk dat je als muzikant in deze schrale tijden jezelf best 's mag verwennen door die man aan te horen. Doe 's gek.
Ik kom in ieder geval niet, dus mijn stoel blijft vrij, maar ik wil wél ernstig graag het boek in bezit krijgen. Ondanks dat ik geen muzikant ben (of kan worden).

Scriptdesk zei

Niels heeft echt een heel goed verhaal over het belang van een 'verhaal' rond wat je doet, wat niet alleen toepasbaar is op bands. Ik zag hem bij NPOX (over publieke omroep) en ik ga zijn boek ook weer aanraden bij een workshop transmedia voor GGD-voorlichters. Hij is zelf ook een goed voorbeeld van 'iets goeds verkoopt zichzelf'. Kortom een aanrader (maar eigenlijk zou het €53,10 moeten kosten...)

Unknown zei

Dankjewel voor de complimenten, Maarten! En tof dat je me ergens aanbeveelt! Houd het simpel voor iedereen: mijn boek is eenvoudig te bestellen via de link http://bit.ly/Doorbraak.

Inderdaad is het hebben van 'een verhaal' een van mijn belangrijkste speerpunten. Maar ik geloof ook sterk in 'delen', value for money en snelle verspreiding van ideeën, muziek en (artistieke) producten. Met dat laatste in gedachte is €19,95 toch beter dan €53,10 ;-)