23 februari 2009

De Hit op 2

Dit klopt als een zwerende vinger:

Al ben ik met de tipgever eens dat De Eerste Single vaak op 2 staat (strakke nieuwe site die alle platforms mooi integreert, Martijn!). Bovenstaande geldt vooral voor Amerikaanse hitalbums; die openen graag met de Hit.

In mijn verleden als A&R-manager kon ik niet veel, maar 1 ding wel: een goede tracklisting maken. Doel: luisteraars nooit de Shuffle-stand op laten zoeken omdat de volgorde klopte.

Wat is het album waarvan jij vindt dat de volgorde perfect is, niet anders had gekund? 't Mijne staat in de reacties.

9 opmerkingen:

Unknown zei

Weezer - The Blue Album

Anoniem zei

altijd een goed gevoel gekregen bij Ocean Colour Scene - Marchin' Already

Norbert Pek zei

Johan - Pergola
Bright Eyes - I'm Wide Awake It's Morning
Radiohead - OK Computer

Jim Offerman zei

Sarah McLachlan - Afterglow

(de hit staat op 3, maar ze is dan ook een Canadese ;))

Anoniem zei

Kasabian - Empire
C-Mon & Kypski - Where The Wild Things Are

Anoniem zei

'Panama' van a balladeer :-) Met de 'hitsingle' op 11. En de andere twee singles op 7 en 8. En toch werkt het. Vind ik dan.

Bram de Wijs zei

Nirvana - Nevermind

Ik vind inderdaad opvallend vaak nr 7 heel goed! :)

Anoniem zei

Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking

HKU BluesDeluxe zei

Hocus Pocus - Place 54