5 februari 2009

Sedate Bookings doet het zo (slot)

Jair sluit deze serie af met 2 voorbeelden van wat er met en rondom Sedate-bands gebeurt:
  • Accelerators bestaan al sinds 2003, maar hun officiële debuut verschijnt pas op 6 maart van dit jaar. Niet dat ze nooit een studio in durfden te gaan: de afgelopen 6 jaar brachten ze een lange lijst EP’s, splits en 7 inches uit. Stardumb Records en Squinty Joe Records brengen het debuut uit, de Belgische release is op 7 maart. Voor een deel van de promotie heeft Sedate Rock ’n’ Roll Highschool ingehuurd (Rotterdammers voor Rotterdammers!), de rest doen ze zelf. Startpunt: een releaseparty in WATT op 3 maart. Daarna doet de band een recordpoging grootste-aantal-in-store-optredens-op-1-dag. Na wat rondbellen staat het volgende rijtje voor zaterdag 14 maart gepland, met als afsluiter ook nog een echte show:
    - Dordrecht @ Velvet Music
    - Delft @ Velvet Music
    - Leiden @ Plato
    - Tilburg @ Sounds
    - Eindhoven @ Bullit
    - Venlo @ Sounds Poptotaalzaak
    Hou MySpace in de gaten voor meer info.

  • Dead Elvis And His One Man Grave is een one-man-band. Dead Elvis lijkt weggelopen uit een B-film en speelt al drummend op zijn gitaar, ondertussen blijft hij stug in zijn rol van de uit de dood herrezen Elvis. Die rol neemt hij erg serieus: hij zegt uit Disgraceland te komen (zelfs de jongens van Sedate weten niet waar hij echt vandaan komt) en heeft al zijn communicatiemiddelen in stijl aangepast. Bezoek zijn MySpace en je weet wat Sedate bedoelt. Door zijn MySpace zo in te richten heeft hij ruim 11.000 vrienden weten te maken die bijna allemaal wat van hem moeten. Meestal muziek (die maar sporadisch verkrijgbaar is), maar ook wordt hij uitgenodigd om op te treden op de vreemdste plekken. Buiten Europa en Amerika speelt hij in Turkije, Finland, Brazilië, Marokko en natuurlijk Japan. Het is absoluut een gimmick maar wel eentje die veel mensen enthousiast maakt!
Dank voor jullie uitgebreide en persoonlijke bijdrage, Jair, Thijs en Gijs! Sedate is het schoolvoorbeeld van een boekingskantoor van en voor liefhebbers. Punk, rock 'n' roll en garage in jullie geval. In 1 moeite door onderstrepen jullie dat specialisatie, enthousiasme en tomeloze inzet loont. Zeker nu internet de mogelijkheid biedt te communiceren met (vrijwel) alle fans en liefhebbers in je niche. 'Begin dichtbij' slaat wat dat betreft niet alleen op je omgeving en regio, maar vooral ook op je eigen muzikale smaak en de stijl die je aan het hart ligt.

3 opmerkingen:

bram zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
bram zei

Hm, leuk geschreven maar eerlijk gezegd geeft het me weinig inzicht in HOE ze dit nu precies voor elkaar krijgen. Waar zijn de praktische tips? "Door een artiest meer aandacht te geven hopen wij op meer bekendheid en meer publiek." Dat snap ik, iedereen hier denk ik, maar hoe dan!?

arny zei

Inderdaad een zeer informatief artikel!
Maar een bronvermelding van de fotograaf bij de (concert)foto's was wellicht ook aardig geweest...