Hoe je als muzikant in een razendsnel veranderende muziekindustrie je eigen boontjes dopt.
Niels Aalberts deelt zijn ervaringen, tips, trucs & adviezen, nodigt anderen uit dat ook te doen en vermijdt iedere schijn van objectiviteit. Daarvoor ga je maar naar www.ehpo.net. Daar lees je ook waar Niels al die praatjes over muziek, internet, social media, marketing, management, uitgeven en ondernemen vandaan haalt.
't Is wat veel leeswerk, soms een tikje academisch en oubollig geschreven, maar als je tijd over hebt haal je er altijd wat nuttigs uit: de on-line marketing coach, samengesteld en gratis (!) on-line gezet door Hogeschool van Beeldende Kunsten, Muziek en Dans/Hanzehogeschool Groningen. Met name hoofdstuk 3, 7 en 8 lijken me boeiend en relevant voor lezers van dit blog. Dank voor de tip, Johan.
Het Overijsselse Swelter (prachtig artwork, prachtige site) presenteert morgenavond hun debuutalbum in Hedon, Zwolle. Met speciale gast uit Utrecht. Gaat dat zien:
Niclas heeft ook een tof idee, samen met 2 vrienden:
Aan de header van hun site te zien lezen The Medics dit blog ook regelmatig: ieder platform staat erbij. Goedzo. Wel even de link naar Bandcamp van .mu naar .com veranderen, jongens! Maar die 3 gratis tracks van jullie EP zijn een fijn kadootje, geproduceerd door Pim van Silence Is Sexy.
The Presidents of The USA maken het wel erg bont: met een iTunes App van slechts $3 (3 dollar!) haal je hun 4 albums binnen, plus een hoop niet eerder uitgebracht materiaal en foto's. Over value for money gesproken! Zanger/gitarist Dave Dederer is inmiddels ook een vrij succesvol internet-ondernemer. Lees hier en hier meer over de actie, app en Dave. Dank voor de tip, Martijn.
Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg legt op Frankwatching uit hoe zijn festival uitverkoopt zonder noemenswaardige betaalde reclame, maar dankzij internet:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten