16 september 2010

ISP's, gaat het hier naar toe? (Twitter-strip)

Eergisteren 'viel' ik in deze reeks Tweets van bassist Steve Lawson, die losging op geplande maatregelen in Groot-Brittanië:
For the record, en om te voorkomen dat Tim Kuik me onterecht aanvalt: ik praat onbetaald downloaden niet goed, maar ben ervan overtuigd dat onvoorwaardelijk focussen op positieve ontwikkelingen en mogelijkheden van filesharing vele, vele malen zinvoller is en meer oplevert. Dat vertel ik hier keer op keer, onlangs nog daar en werd afgelopen maandag onomwonden bevestigd door het succesverhaal van The Black Atlantic. En vele bands, muzikanten en artiesten die hun ervaringen eerder deelden op EHPO.

Tijd voor actie. En die is nodig, aldus Bits of Freedom, Frank en Erwin. Lees wat er aan de hand is en onderteken in 2 eenvoudige stappen de brandbrief tegen internetcensuur. Belangrijk.

3 opmerkingen:

Isaac zei

Ditzelfde kader geldt natuurlijk ook voor softwareontwikkelaars; die hebben het misschien wel nog lastiger omdat ze niet kunnen optreden en persoonlijk contact met fans maken...

http://torrentfreak.com/indie-game-dev-embraces-pirates-instead-of-fighting-futile-war-100915/

Unknown zei

Is waar, al zijn er game-ontwikkelaars die er creatiever naar kijken (link van Frank Meeuwsen). Ondersteunt mijn idee (en ervaring) dat veel ligt aan de houding die je aanneemt ten aanzien van piraterij.

Isaac zei

Haha, we linken allebei naar hetzelfde verhaal op een andere site, Niels :) Uit m'n omschrijving werd alleen misschien niet helemaal duidelijk dat deze man er anders over dacht.