Wanneer producers, bands of muzikanten mij bellen of mailen, is hun debuutalbum vaak al klaar.
"Wat nu?" is dan de vraag. Mijn antwoord:
"Je hebt je eerste grote kans al gemist. Zonde."Als onbekende muzikant of producer wil je 2 dingen van een publiek: aandacht en/of inkomsten. Die laatste strijd verlies je in eerste instantie van alle nationale en internationale artiesten die wél zijn doorgebroken en hun publiek hebben overtuigd te betalen voor tickets, T-shirts, CD's, DVD's of downloads. Jij speelt dus die andere wedstrijd (
weet je nog?): aandacht krijgen. Dat doe je het best en het snelst door het je potentiële publiek zo gemakkelijk mogelijk te maken jouw muziek te ontdekken en te delen, met zo min mogelijk barrières en obstakels. Je komt er dan al snel op uit om je muziek gratis beschikbaar te stellen op je eigen site, die *Speciale Aanbieding!* op zoveel mogelijk platforms bekend te maken en je bezoek te monitoren, bijvoorbeeld met
Google Analytics of de zeer gedetailleerde statistieken van
Bandcamp:
5 opmerkingen:
Mooi verhaal van Avi Buffalo, maar jezus christus: maak alinea's!
-Coen
Ben het niet met je eens, Coen. Juist door het op deze (wat onleesbare) manier vorm te geven draagt voor mijn gevoel heel erg bij aan de 'flow' van het verhaal en wat de band in 3 jaar overkwam. Erg fraai.
Nou, dan zal het wel aan mij liggen, maar ik vind het echt niet fijn om te lezen. Plus ben ik de hele tijd de regel kwijt, omdat het schuin is ingescand. :)
-Coen
Prima leesbaar, en door het verhaal achter de muziek wil ik de liedjes nu ook horen.
This is the perfect post.슬롯사이트 It helped me a lot. If you have time, I hope you come to my site and share your opinions. Have a nice day.
Een reactie posten