19 september 2010

Remix Everything (mooi kijk- en leesvoer!)

Hier kijk ik naar uit, via Erwin, die het van Francisco had:



Volg Kirby op Twitter.

Over remixen en rechten gesproken: Robert herinnerde me aan dit fraaie artikel van Mark Waid, over auteursrecht, uitgeven (van strips), filesharing en downloaden. Maar vooral over delen: "The greatest societal change in the last 5 years is that we are entering an era of sharing". Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen, we zitten er al middenin!

3 opmerkingen:

B-sting zei

Ik ben zelf al een half jaartje bezig met elke maandag een artikel te schrijven voor mijn website over de 'origin of samples':
b-sting.com/category/the-origin-of-samples/
Als je op de artikel titels klinkt krijg je het volledige artikel met linkjes naar YouTube filmpjes van alles.

Kan een welkome aanvulling zijn. En anders is er altijd nog WhoSampled.com waar je exact kan opzoeken wie wat waar vandaan heeft.

Unknown zei

Whosampled is echt een leuk stukje crowdsourcing die duidelijk maakt wat en waar word gesampled/nagespeeld/geïnspireerd. Jammer alleen dat het werkt met youtube filmpjes die nog wel eens worden verwijderd/geblocked. Maar het is leuk browsen op de site.

Harald Heukers zei

Interessant deze docu. Ben zelf bezig een track te schrijven voor de op Pirate Bay gepromote Die Beauty. Liedje gaat over de film en clip wordt mix tussen beelden en cartoon fragmenten, die deel nemen in de film. Track wordt uitgebracht onder CC license op CCMixter.org.