24 september 2010

Wilde ideeën & nieuwe muziek (82)



4 opmerkingen:

Marian zei

Ik las net dat je ook als bezoeker zelf een perfect mag aanbieden. Dan wil ik er wel één maken van the Czars, de oude band, van john Grant. Is dat goed?

Isaac zei

Leuke lijst weer! Vooral de discussie over hoe lang auteursrecht geldig zou moeten zijn is interessant. Oneindig "while commercially active" vind ik een beetje vaag. Wat is commercially active? Als het wordt aangeboden in de itunes store? Als het wordt uitgevent door (nabestaanden van) de artiest? Zo zijn er nog wel wat punten... Leuk om na te denken over de implicaties van verschillende vormen van auteursrecht!

Unknown zei

@Marian: Tuurlijk! Mail me even, dan stuur ik je de details.

@Isaac: Ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze uiterst belangrijke discussie. Heb deze blogpost zojuist nog aangevuld met paar interessante stukken op 3VOOR12, waarin o.a. Armin van Buuren aan het woord komt.

Isaac zei

Ik vind dat Armin en de mensen bij Armada behoorlijk de plank misslaan, maar die punten worden al gemaakt in de comments bij 3voor12. Al verscheidene keren is hier trouwens al het punt gemaakt dat het hebben van geen copyright de fashion industrie geen windeieren heeft gelegd. Dat betekent niet dat ook daar geen idioten rondlopen: http://www.techdirt.com/articles/20100913/20463210992/marketplace-s-misleading-report-on-fashion-copyright.shtml

Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat is nu het doel van die Scadafi? Voor de welvaart van de designers hoeft ze 't niet te doen...